Jak v týmu rozdělit úkoly před vaší dovolenou

Bohužel, vedoucí nemůže být ve svém týmu neustále. I on občas musí odjet pryč. Na dovolenou, na obchodní cestu, nebo kamkoliv jinam. Jedna věc je být u svého týmu, dohlížet na něj a mít pod kontrolou, co všichni dělají. Jiná věc je odjet na delší dobu pryč a nemít strach, že se něco během vaší nepřítomnosti pokazí nebo že klesne efektivita práce pod potřebnou úroveň. Zde je několik tipů, jak dosáhnout stavu, kdy se o svůj tým nemusíte bát ani ve chvíli, kdy odjíždíte na delší dobu pryč nebo se pravidelně ocitáte mimo kancelář.

Nastavení přístupu

Podle Harvard Business Review jsou to často vedoucí, kteří holdují mikro-managementu, kteří mají důvod se o svůj tým strachovat ve chvíli, kdy u něj nejsou. Jestliže je váš systém vedení nastaven tak, že musíte všem neustále stát za zády, abyste měli jistotu, že věci budou dopadat tak, jak mají, máte problém. A to nejen ve chvíli, kdy odjíždíte pryč. Máte totiž systémový problém.

Vaším dlouhodobým cílem by tak mělo být vyškolit vaše zaměstnance tak, abyste jim mohli důvěřovat, a následně jim dát dostatek pravomocí, aby nemuseli s každým rozhodnutím čekat na vás. Vaším cílem vedoucího týmu by nemělo být dodržování detailního postupu ze strany zaměstnanců, ale spíše nastavení jejich přemýšlení a jejich pochopení priorit vaší společnosti i celkového kontextu tak, aby byli schopni pracovat sami za sebe a nemuseli se striktně držet předem stanoveného postupu. Pak se nemusíte obávat, že dojde k nějakým zásadním chybám nebo odchylkám v době vaší nepřítomnosti, protože obecná pravidla a nastavení mají dlouhodobou platnost a zaměstnanci jsou pak schopni pracovat samostatně bez dohledu nadřízeného.

Efektivní analýza

Dalším způsobem, jak si pojistit, že se v době vaší nepřítomnost pracuje tak, jak by se mělo pracovat, je nastavit efektivní systém reportingu a analýz, které vám umožňují jednoduše nahlížet do práce vašich zaměstnanců. Při použití správně nastavených analytických nástrojů a reportingu se tak nemusíte bát snížení efektivity práce vašich zaměstnanců, protože po návratu se jednoduše zpětně můžete podívat, jak jednotliví pracovníci fungovali.

Z dlouhodobého hlediska je tedy pro vás zásadní implementovat používání kvalitního softwaru a analytických systémů, které vám umožní zpětně i dlouhodobě analyzovat efektivitu práce jednotlivých pracovníků, kteří si tohoto faktu budou vědomi a budou vědět, že i v době vaší nepřítomnosti budete schopni jejich výkony analyzovat.

Delegace práce

Na závěr uvádíme ten nejúčinnější způsob. A sice delegaci práce. Rozdělte úkoly mezi jednotlivé pracovníky a ustanovte, za co je kdo zodpovědný. Jedině tak dosáhnete toho, že se jednotliví pracovníci budou 100% snažit v různých specifických situacích. Snažte se svými instrukcemi pokrýt celé široké spektrum situací, které by mohly nastat, a po návratu si různé případy a projekty s jednotlivými zaměstnanci projeďte, ať už nastaly nějaké komplikace, nebo ne.

 

-mm-

 

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova