Vyjasněte si vzájemná očekávání
Jak uvádí CustomerThink.com, obě strany do obchodního vztahu vstupují s jistými očekáváními. Jestliže plní klient ze své stany svůj závazek (což většinou znamená, že platí), měli byste i vy přinášet služby, které splňují klientovo očekávání. Tato očekávání je však nutné předem definovat. Při prodeji se tedy ujistěte, jaké klient očekává výsledky, a jestli a za jakých podmínek jste schopni je skutečně splnit.
Vysvětlete zákazníkovi, co se očekává od něj
Závazek z vaší strany, že jste schopni dané požadavky splnit, zpravidla vyžaduje, že klient bude dodržovat to, co se naopak očekává od něj. Vysvětlete při prodeji klientovi, co on sám za sebe musí udělat, aby byl celý proces úspěšný, a co je nutné udělat pro to, aby byli všichni aktéři spokojeni. Pro maximální účinek je totiž většinou potřeba i určitá iniciativa ze strany klienta.
Domluvte si časový rámec vaší spolupráce
Domluvte si předem se zákazníkem časový harmonogram aktivit. Určete společně, jakých výsledků v jakém čase je možné dosáhnout a za jakých podmínek jednotlivé body v harmonogramu garantujete. Ujistěte se, že klient má představu o tom, kolik času reálně věci zaberou.
Předem vytyčte hranice
Nastavovat hranice při již probíhající interakci mezi zákazníkem a společností je příliš pozdě. Hranice, kam obě strany mohou zajít, by měly být definovány a odsouhlaseny předem. Pořádek dělá přátele a určitá pravidla komunikace a interakce jsou potřeba pro to, abyste se ani vy ani klient ve vzájemné interakci nepohybovali na tenkém ledě.
-mm-