3 tipy, jak oslovit potenciální klienty, kteří vás už jednou odmítli

To, že vaši nabídku klient jednou odmítne, neznamená, že své negativní stanovisko bude zastávat navždy. Proto byste se i při odmítnutí klienta k němu měli chovat maximálně profesionálně, nechat na sebe svůj kontakt a nechat si takříkajíc otevřená vrátka do budoucnosti. Tito klienti, kteří vás již jednou odmítli, případně klienti, kteří s vámi kdysi spolupracovali, ale po později od vaší společnosti odešli, totiž mohou být velmi dobrým a kvalitním zdrojem kontaktů pro další prodeje. Jak tyto potenciální klienty efektivně oslovovat a vytěžit maximum z jejich potenciálu? Přinášíme vám tři tipy.

Využívejte CRM systém a informace či uvedené poznámky o klientovi

Jestliže se rozhodnete oslovit někoho, kdo vás již jednou odmítl, měli byste v každém případě přijít s personalizovanou nabídkou šitou na míru danému zákazníkovi. Upravte proto vaši nabídku tak, aby přesně odpovídala specifickým potřebám a prioritám daného zákazníka. K tomu je samozřejmě potřeba mít o klientovi dostatek dat a informací z doby, kdy jste s ním předtím jednali, a proto si dejte záležet na preciznosti informací a jejich uchovávání pro budoucí využití i v těch případech, kdy vás klient odmítne.

Uveďte nový podnět nebo nový důvod, proč se ozýváte

INC.com uvádí, že při oslovování klientů, kteří vás již odmítli, musíte mít nějaký důvod. Kdybyste za zákazníkem přišli s tou samou nabídkou, jako původně, jen těžko můžete čekat, že jej zaujmete. K oslovení takového potenciálního klienta je tedy potřeba, aby se něco od minula změnilo, co vás opravňuje k tomu předpokládat, že tentokrát by zákazník měl mít zájem. Například jste rozšířili nebo změnili vaši produktovou řadu nebo možná nabízíte slevu, která může oslovit zákazníka, kterému předtím produkt přišel předražený.

Nebuďte příliš dotěrní

Zní to jako paradox, ale čím méně se budete snažit, tím vyšší jsou vaše šance. Pokud se budete klienta snažit přesvědčit příliš okatě nebo budete příliš tlačit na pilu, je zde velká šance, že vás zákazník opět odmítne. Váš obnovený kontakt s daným zákazníkem byste měli pojmout jako pouhé informování o nových možnostech, které by klienta mohly zaujmout, a proto je potřeba, abyste v každém případě nepoužívali příliš agresivní obchodní praktiky.

 

-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova