3 tipy pro prodejní nováčky

Někteří lidé se prodejci rodí. Většina z nás se ale tomuto umění musí naučit. Naštěstí prodej není žádná raketová věda, a proto se stačí držet několika základních zásad, aby se vám prodej začal dařit, i když jste v oboru třeba noví. Zde jsou tři tipy pro nováčky z řad obchodníků.

Zaměřte se na klienta, ne na sebe

Příliš mnoho obchodníků se soustředí na sebe, na to, co říkají, a na to jak působí. Přitom prodejce by se měl soustředit především na klienta, na jeho pocity a na jeho očekávání. Tomu by měl odpovídat i zvolený způsob komunikace. Dodržujte pravidlo 80-20, tedy pouze 20% času mluvte vy a pokládejte otázky, 80% procent času nechte mluvit zákazníka.

Přestaňte prodej vnímat negativně

Jak uvádí Forbes, mnoho lidí má vůči prodeji averzi a nejsou hrdi na to, co dělají. Význam prodejce se ale za poslední dobu výrazně posunul. Už se nejedná o vlezlého prodejce ojetých aut nebo podomního prodejce vysavačů. Dnes je prodejce především expertem na danou problematiku, který dokáže propojovat potřeby klienta a nabídku firmy. Kvalitní prodejce je dnes osobou, kterou vyhledávají jak klienti, tak zaměstnavatelé.

Buďte poslem dobrých zpráv

Při komunikaci s potenciálními klienty se zaměřte na řešení problémů. Identifikujte, co zákazníka trápí, a snažte se za každou cenu daný problém vyřešit. Berte sebe sama jako konzultanta, který dovede své klienty dostat ze svízelné situace. Tento způsob vnímání se poté projeví i na vašem jednání.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova