Zaměřte se na klienta, ne na sebe
Příliš mnoho obchodníků se soustředí na sebe, na to, co říkají, a na to jak působí. Přitom prodejce by se měl soustředit především na klienta, na jeho pocity a na jeho očekávání. Tomu by měl odpovídat i zvolený způsob komunikace. Dodržujte pravidlo 80-20, tedy pouze 20% času mluvte vy a pokládejte otázky, 80% procent času nechte mluvit zákazníka.
Přestaňte prodej vnímat negativně
Jak uvádí Forbes, mnoho lidí má vůči prodeji averzi a nejsou hrdi na to, co dělají. Význam prodejce se ale za poslední dobu výrazně posunul. Už se nejedná o vlezlého prodejce ojetých aut nebo podomního prodejce vysavačů. Dnes je prodejce především expertem na danou problematiku, který dokáže propojovat potřeby klienta a nabídku firmy. Kvalitní prodejce je dnes osobou, kterou vyhledávají jak klienti, tak zaměstnavatelé.
Buďte poslem dobrých zpráv
Při komunikaci s potenciálními klienty se zaměřte na řešení problémů. Identifikujte, co zákazníka trápí, a snažte se za každou cenu daný problém vyřešit. Berte sebe sama jako konzultanta, který dovede své klienty dostat ze svízelné situace. Tento způsob vnímání se poté projeví i na vašem jednání.
-mm-