3 tipy pro vytvoření bezpečných pracovních podmínek pro vaše obchodníky

V tomto období možná i ve vaší firmě stále přetrvává potřeba distanční práce. Možná máte dokonce celou flotilu uzemněnou doma, včetně plně interních týmů a obchodníků, kteří jsou závislí na interakci se zákazníky. Zajistěte vhodné podmínky, které budou respektovat, jak potřebu kontaktu s klienty, tak i s dalšími zaměstnanci a zároveň zohlední bezpečnostní zásady klientů nebo dodavatelů.

Definujte kontaktní místa

Pozice podle pozice, zmapujte možnosti návratu do práce a podle toho zajistěte umístění. Tento plán by měl zahrnovat kroky pro realizaci nezbytných osobních schůzek i zástupná řešení, která mohou pomoci udržet klienty i obchodníky odděleně, avšak zachovat potřebný servis.

U obchodníků, kteří musí docházet za klienty osobně, se ujistěte, že jsou vybaveni hygienickými prostředky a jsou dostatečně proškoleni bezpečnostními pokyny odpovídající normám vaší firmy i požadavkům klienta.

Vyhraďte extra místo v kanceláři

V závislosti na stupni aktivity obchodníků v terénu je vhodné dle možností oddělit jejich pracovní zázemí v kanceláři od ostatních spolupracovníků. Pokud je přímé fyzické oddělení lidí v prostoru prakticky nemožné, pokuste se alespoň nastavit určitý časový harmonogram, kdy budou které pracovní týmy fyzicky v kanceláři a kdy budou pracovat na dálku. Nově některé firmy přichází také s koncepci „hotellingu“, kdy z pracovních míst vznikají dočasná pracovní stanoviště, která jsou průběžně desinfikována, a umožňují střídání pracovníků. Pokud je to možné, přesuňte také schůzky s klienty do oddělených a pokud možno větších konferenčních prostor s vhodnými distančními opatřeními.

Přehodnoťte prodejní prostředky

Zvažte způsob, jakým sdílíte tištěné materiály, například brožury nebo prodejní listy. Papír je jedním z nejporéznějších druhů materiálu a po manipulaci je téměř nemožné jej sterilizovat. Pamatujte – dobrá hygiena rukou může pomoci, ale nemůže eliminovat šíření COVID-19.  Vytvářejte raději digitální verze svých fyzických výtisků a umožněte vašim obchodníkům, aby mohli na schůzkách používat například tablety pro záznam poznámek a další technologie namísto papírových záznamů.

U vzorků textilu nebo výrobků buď vyhledejte rozpouštědla specifická pro jednotlivé materiály, které mohou rychle dezinfikovat každý kus. Popřípadě pokud se rozhodnete pro rozesílání vzorků jednotlivým klientům, určete jednu osobu v kanceláři, která bude s těmito obtížně čistitelnými předměty pracovat.

 

 

-bb-

Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova