Tyto tipy přinesl HubSpot blog.
Vytyčte si konkrétní cíle.
Jistě jste to slyšeli již mnohokrát. Bez plánů a cílů neexistuje úspěch. Opravdu jste ale na základě této rady změnili své chování a plánování? Určete si zcela specifické cíle a postupně je rozdělte na jednotlivé denní kroky. Čím konkrétnější ve vašich plánech budete, tím lépe.
Používejte měření úspěchu pomocí dat.
CRM systémy a reporty nejsou pouze pro vaše vedoucí, aby vás mohli monitorovat. Mnohem důležitější jsou ukazatele, které jsou pro vás zásadní, mezi nimi například úspěšnost telefonátů, úspěšnost v rámci měsíce a roku, apod. Zjistěte, kde jsou vaše slabiny, a systematicky pracujte na jejich odstranění.
Naučte se prvních 20 vteřin interakce nazpaměť.
Hned prvních několik vteřin s klientem je těch nejzásadnějších. Proto byste se měli znát úvod vašich telefonátů a schůzek nazpaměť a neimprovizovat. Stejně tak byste měli mít v paměti i základní osnovu scénáře, podle kterého byste měli vždy alespoň rámcově postupovat.
Naučte se rozpoznávat nevhodné klienty.
Stalo se vám již, že jste s někým jednali příliš dlouho a ztratili s ním příliš mnoho času, než jste poznali, že obchod nikam nevede? Vezměte tyto případy a zjistěte, jaké mají společné jmenovatele a co je spojuje, abyste v budoucnu mohli tyto případy, které jsou předem ztracené, rozpoznat dříve.
Ptejte se na doporučení.
Je až s podivem, kolik prodejců nevyužívá tuto jedinečnou, a přitom jednoduchou prodejní techniku, díky které je možné získat s minimálním úsilím kvalitní kontakty s vysokou mírou úspěšnosti. Zeptejte se vašich klientů, zdali vám mohou doporučit známé a obchodní partnery, kteří by mohli stejně jako oni využívat vašich služeb.
-mm-