Pět tipů, jak okamžitě vylepšit své obchodní výsledky

Coby prodejce mnoho věcí neovlivníte. Například stav trhu, kupní síla, trendy nebo vaše konkurence jsou věci, kterým se můžete maximálně přizpůsobovat, nikoliv je ovlivňovat. Ale ty nejdůležitější věci, které tvoří jako mozaika dohromady celou prezentaci vás a vašeho produktu, můžete změnit, a to dokonce mnohdy ze dne na den. Zde je několik tipů, jak své prodejní dovednosti ihned vylepšit.

Tyto tipy přinesl HubSpot blog.

Vytyčte si konkrétní cíle.

Jistě jste to slyšeli již mnohokrát. Bez plánů a cílů neexistuje úspěch. Opravdu jste ale na základě této rady změnili své chování a plánování? Určete si zcela specifické cíle a postupně je rozdělte na jednotlivé denní kroky. Čím konkrétnější ve vašich plánech budete, tím lépe.

Používejte měření úspěchu pomocí dat.

CRM systémy a reporty nejsou pouze pro vaše vedoucí, aby vás mohli monitorovat. Mnohem důležitější jsou ukazatele, které jsou pro vás zásadní, mezi nimi například úspěšnost telefonátů, úspěšnost v rámci měsíce a roku, apod. Zjistěte, kde jsou vaše slabiny, a systematicky pracujte na jejich odstranění.

Naučte se prvních 20 vteřin interakce nazpaměť.

Hned prvních několik vteřin s klientem je těch nejzásadnějších. Proto byste se měli znát úvod vašich telefonátů a schůzek nazpaměť a neimprovizovat. Stejně tak byste měli mít v paměti i základní osnovu scénáře, podle kterého byste měli vždy alespoň rámcově postupovat.

Naučte se rozpoznávat nevhodné klienty.

Stalo se vám již, že jste s někým jednali příliš dlouho a ztratili s ním příliš mnoho času, než jste poznali, že obchod nikam nevede? Vezměte tyto případy a zjistěte, jaké mají společné jmenovatele a co je spojuje, abyste v budoucnu mohli tyto případy, které jsou předem ztracené, rozpoznat dříve.

Ptejte se na doporučení.

Je až s podivem, kolik prodejců nevyužívá tuto jedinečnou, a přitom jednoduchou prodejní techniku, díky které je možné získat s minimálním úsilím kvalitní kontakty s vysokou mírou úspěšnosti. Zeptejte se vašich klientů, zdali vám mohou doporučit známé a obchodní partnery, kteří by mohli stejně jako oni využívat vašich služeb.

 

-mm-

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova