Použijte jednoduchou a přehlednou strukturu
Formátování vašeho CV by mělo být podle blogu společnosti SalesForce co nejjednodušší. Nepoužívejte exotické fonty ani neměňte velikost písma. Přeplácaná grafika vám může způsobit mnohem větší škody, než když formátování naopak uděláte přehnaně jednoduché. Soustřeďte se spíše na obsah než na formu. Barevné prvky vynechejte, tabulky také. V každém případě vygenerujte vaše CV ideálně v PDF, nikoliv v editovatelném formátu (.doc, .txt apod.), formátování by se vám totiž mohlo rozházet.
Zaměřte se na klíčová slova
Zamyslete se nad tím, jaká klíčová slova se pojí k pozici, na kterou se hlásíte. Přesnost, rychlost, dravost? Vaše CV by mělo být úderné, krátké a mělo by se točit právě kolem výrazů, které jsou pro danou oblast klíčové. Nepoužívejte otřepané fráze ani příliš květnatý jazyk. Strohost, jednoduchost a údernost. To jsou vaše silné zbraně. Uchazeči se příliš často moc rozepisují hlavně u popisu činností a povinností, které měli v rámci svých minulých pozic. Potlačte svoji přirozenou touhu napsat úplně všechno, co jste měli na starosti, a raději v krátkosti vypíchněte to, čemu jste se na dané pozici vy osobně naučili.
Používejte přesná čísla
Co se týče obchodních pozic, je nutné, abyste v CV používali co možná nejpřesnější čísla. Jaká byla vaše úspěšnost? Kolik telefonátů/schůzek jste zvládali během jednoho dne? Dobrý obchodník musí nutně znát svá čísla a statistiky, a vaši znalost těchto čísel dáte najevo právě tak, že je použijete ve vašem životopisu a zároveň si je budete poté pamatovat i na pohovoru.
-mm-