Těchto osm bodů byste si měli zapamatovat, jakmile se rozhodnete přejít na virtuální prodej zákazníkům.
1. Kamera toho vidí hodně
Věnujte pozornost všemu, co je v zorném poli vaší webkamery. Dejte pozor na rušivé prvky na pozadí, případně v některých službách, které to umožňují, nahrajte virtuální pozadí například s logem vaší společnosti. Buďte stále profesionální, i když pracujete z domova.
2. Správný úhel záběru
Pokud používáte chytrý telefon nebo tablet, ujistěte se, že je kamera nad nebo ve výšce očí. Dívejte se na obrazovku nebo ještě lépe do kamery, ne na nic jiného. Jiné úhly nastavení kamery mohou notně zkreslovat vaši tvář.
3. Zamezte rozptýlení
Pokud se jedná o skupinovou schůzku, ztlumte svůj mikrofon, pokud právě nemluvíte. Snažte se zbytečně nepohybovat a nepoužívat přehnanou argumentaci.
4. Buďte příjemní
Snažte se během hovoru s klientem vyvarovat například usrkávání nápoje nebo dokonce jídlu. Ačkoliv můžete mít s klientem skutečně velmi familiární vztah a chodíte spolu běžně na kávu, vyvarujte se všech možných ruchů, které mohou na kameře zkreslovat zvuk a působit velmi nepříjemně.
5. Zůstaňte profesionální
Mějte plán pro váš hovor, buďte připraveni a začněte včas. Nezapomeňte ani na vhodnou neverbální komunikaci. Pamatujte, že vaše tvář a gesta tvoří více než 90 % vašeho sdělení. Rychlost, tón a hlasitost musí odpovídat sdělení, které chcete předat.
6. Nezapomeňte na čas
Délka virtuálních konverzací by měla být určena podle jejich cílů. Pokud bude diskuse trvat dlouho, domluvte si přestávky. Většina lidí není schopna udržet pozornost déle než 90 minut v kuse.
7. Zaměřte se na aktuální úkol
Během virtuální schůzky se vždy vyhněte pokušení multitaskingu. Vypněte telefon a vypněte upozornění. Stručně řečeno, klíčem k úspěšné virtuální komunikaci, stejně jako na živých schůzkách, je plná pozornost, pečlivá příprava i váš vzhled a chování.
-bb-