10 nejhorších chyb v obchodních e-mailech

E-mailová komunikace je pro mnoho obchodníků stále jedna z nejdůležitějších forem získávání nových klientů. Při současné konkurenci elektronické komunikace a spamů je nutné, aby e-mail klienta zaujal a zbytečně neodradil chybami, které se v e-mailech často vyskytují.

Zde je seznam deseti chyb, kterých se musíte za každou cenu vyvarovat při psaní obchodních e-mailových zpráv.

1. Chyba ve jméně klienta

Podle blogu společnosti HubSpot je jakákoli chyba v přepisu jména klienta včetně použití jiného jména (např. při přeposílání e-mailu) velmi nepříjemným signálem vůči adresátovi.

2. Chyba ve vašich údajích

Chyba ve vašem jméně, telefonním čísle či dalších kontaktech, na které se mohou adresáti vašeho e-mailu obracet, svědčí o nedostatku profesionality.

3. Špatné datum

Zvláště při přeposílání e-mailů si zkontrolujte data a časy.

4. E-mail zaslaný na nevhodnou adresu

Pokud si nedáte tu práci, abyste našli veřejně dostupný kontakt na člověka, kterému váš e-mail náleží, nemůžete čekat, že špatně zvolený adresát danému člověku váš e-mail přepošle.

5. Nepoužívání odstavců

Odstavce rozdělují segmenty, myšlenky a body. Vizuálně nám pomáhají se v textu vyznat. Nikdo nechce číst jeden dlouhý blok textu.

6. Příliš mnoho informací

E-mail musí být krátký, úderný, a v žádném případě nesmí klienta zahltit přílišným množstvím informací.

7. Absence výzvy k akci

Z e-mailu by mělo být jasné, co po příjemci chcete – odepsat vám, podívat se na web, zaregistrovat se? Tato výzva musí být v e-mailu jasně formulována.

8. Nefungující odkazy

Nefunkční odkazy opět svědčí o absenci smyslu pro detail a o neprofesionalitě.

9. Očividné kopírování

Pokud části textu kopírujete (např. z webu dané společnosti) a je to poznat (např. tím, že necháte původní formátování, které je jiné než zbytek e-mailu), moc na klienta nezapůsobíte.

10. Gramatické chyby

Chyby v gramatice a pravopise by se v obchodním e-mailu rozhodně neměly vyskytovat.

-mm-

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova