Jedna hlavní myšlenka
Podle Addicted2success.com se musí prezentace točit okolo jedné, jednotící myšlenky. Mnoho prezentujících se snaží předat až příliš mnoho informací a věnuje se přílišnému množství témat. Publikum se tak v hlavní myšlence prezentace ztrácí. Mějte jedno téma, jednu myšlenku, a těm se věnujte.
Originální zpracování
Pokud nechcete, aby lidé v publiku během vaší řeči zívali nebo se dívali na mobily, musíte je něčím zaujmout. A to něčím originálním. Může se například jednat o netradiční zpracování, které určitým způsobem naboří zažité stereotypy, které jsou s prezentacemi spojené.
Žádné dlouhé romány
Někteří lidé dávají do svých prezentací zbytečně dlouhé texty. Snímky prezentace se tak stávají kapitolami dlouhého, nudného románu. Do prezentace dávejte jenom klíčová slova, čísla nebo hesla. A zbytek obstarejte svým hlasem.
Nadhled, humor nebo šok
Skvělým způsobem, jak publikum vytrhnout z letargie, je použít určitý nadhled, případně humor. Nebo šok, například ve formě nějaké šokující statistiky.
Nacvičení prezentace
V neposlední řadě je extrémně důležité si prezentaci nacvičit. Nespoléhejte na své improvizační dovednosti – zpětně byste toho hořce litovali. Prezentaci se dobře naučte a před publikem pak budete působit klidně.
-mm-