Nevzdávejte to
Zkuste nechat telefon chvíli zvonit, než necháte hlasovou zprávu. Zkoušejte různé časy vašich telefonátů ve stejný den i v různé dny. Když vytrváte, brzy získáte mnohem lepší přehled o tom, kdy těžce vytížené manažery zastihnout.
Přizpůsobte se jejich energii
Když se dovoláte, máte jen chvíli na to, abyste odhadli styl komunikace manažera a aktuální náladu. Spěchá? Je na cestě v autě? Nebo má uvolněnou náladu po obědě? Je zásadní se jeho energii přizpůsobit, jinak budete jen ztrácet čas. Pokud například vnímáte, že je manažer právě v časovém presu, vysvětlete mu, že konverzace potrvá jen krátce, a mějte připraveny pádné argumenty, proč by vás měl vyslechnout.
Techniky budování vztahů
Pokud se vám podaří zastihnout manažera, který nechce hned v první minutě hovor utnout a právě nespěchá, věnujte před vlastní argumentací krátce chvíli úplně jinému tématu. Ideálně reagujte na aktuální situaci. Například pokud se dovoláte do firmy a na pozadí uslyšíte třeba zajímavou hudbu nebo jiné ruchy, reagujte dotazem na prostředí, anebo třeba pochvalte zajímavý hudební vkus. Vždy se dá najít drobný detail, který můžete použít a pomůže vám lépe otevřít konverzaci.
Nic neprodávejte
Ne ihned. Pokud se vám podaří oslovit přímo člověka s rozhodovací pravomocí na nejvyšší úrovni, nesnažte se mu hned cokoliv prodat. Naopak ho ujistěte, že toto ani není váš aktuální záměr. Namísto toho věnujte pozornost zjištění informací o stávajícím řešení, které firma má, a dejte najevo, že byste rádi ukázali, v čem je vaše řešení lepší. Více naslouchejte a zapojte druhou stranu, aby sama chtěla zjistit více informací od vás.
Vaším cílem při jednání s top manažery by mělo být „setkání na jejich úrovni“. Nemůžete hrát vaši standardní hru a očekávat, že budou poslouchat. Nebudou.
-bb-