Better promote your achievements at work and cease to be “invisible”

Jak v zaměstnání lépe prodat své úspěchy a přestat být „neviditelný“

Ne každý umí prodat své úspěchy tak, jak si to tyto úspěchy zaslouží. Někteří pracovníci tak zůstávají, i přes svou snahu a nesporné kvality, jaksi „neviditelnými“. A nečekají je kvůli tomu bohužel žádné zářné kariérní vyhlídky. Zde je několik tipů, jak začít lépe prodávat své úspěchy a vybudovat si v rámci vaší práce silnější a výraznější osobní značku.

Tyto tipy uveřejnil web Fast Company.

Zůstaňte sami sebou – ale zaměřte se na rozvoj svých silných stránek

Lidé oceňují autenticitu. A to, že se máte umět lépe prodat, neznamená, že byste se měli stát někým, kým nejste. Je ale vhodné zaměřit se na své silné stránky a ty rozvíjet. Pomocí toho, co vám jde nejlépe a v čem se cítíte silní, pak ukažte lidem kolem sebe své kvality.

Nebojte se mluvit o svých úspěších

To, že budete mluvit o svých úspěších, není chvástání. Je to nutnost. Pokud se nepochválíte vy, nikdo jiný to za vás neudělá. Abyste ale nepůsobili, jako že svému okolí své úspěchy „cpete“, je dobré své úspěchy prezentovat jako zajímavé případové studie nebo poznatky, ze kterých si ostatní mohou vzít ponaučení.

Chvalte a podporujte své kolegy

Chcete, aby si kolegové a nadřízení více všímali vaší práce a více vás za ni oceňovali? Pak je nutné, abyste nejdříve vy podporovali a chválili své kolegy. Pomozte nastavit kulturu vzájemného oceňování a vy sami pak můžete těžit z benefitů této kultury.

Naučte se upravovat svůj komunikační styl podle toho, s kým mluvíte

Vybudovat si silnou osobní značku zaměstnance znamená naučit se efektivně a diplomaticky jednat s lidmi ve svém okolí. Nejde ani tak o to, jaké jsou výsledky vaší práce, ale o to, jak je umíte komunikovat. Proto je nutné naučit se efektivně mluvit a komunikovat s lidmi ve vašem okolí. A to se nejlépe dělá tak, že se naučíte upravovat svůj komunikační styl podle situace a podle toho, s kým zrovna mluvíte, a díky tomu si budete schopni vybudovat silné osobní vztahy s lidmi ve vašem týmu.



-mm-

Better promote your achievements at work and cease to be “invisible”

Not everyone knows how to present their achievements in the way they would deserve. As a result, some employees, despite their efforts and undeniable qualities, remain somewhat "invisible". Unfortunately, this often leads to limited career prospects. Here are a few tips on better promoting your accomplishments, and building a stronger and more visible personal brand at work.

These tips were published by Fast Company.

Stay true to yourself but focus on developing your strengths

People value authenticity. The fact you should promote yourself more effectively does not mean becoming someone you are not. Instead, it is wise to focus on your strengths and develop them. Use what you do best and where you feel confident to demonstrate your value to those around you.

Don't be afraid to mention your achievements

Talking about your achievements is not boasting: it is a necessity. If you don't praise your own work, no one else will do it for you. However, to avoid the impression that you are forcing your successes onto others, it is advisable to present them as interesting case studies or insights others can learn from.

Praise and support your colleagues

Do you want your colleagues and supervisors to take greater notice of your work and appreciate it more? Then you must first start by supporting and praising your colleagues. Help foster a culture of mutual recognition and appreciation, from which you too can benefit.

Learn to adapt your communication style depending on who you are speaking with

Building a strong personal brand as an employee means learning to communicate effectively and diplomatically with the people around you. It is not only about the results of your work, but also about how well you can convey them. That is why you need to master effective communication and adapt your style based on the context and the person you are speaking with. In doing so, you can build strong professional relationships within your team.



-mm-

    Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery