Have your sales dropped? These four questions can help you identify the cause
A drop in sales and underperforming results can be a stressful experience. However, the key is not to panic, but to analyze the situation rationally and thoroughly. Here are four questions you should ask yourself to identify the root cause and address the issue effectively.
Among the questions that you should ask yourself and that were published by CustomerThink.com are...
„Has the market changed? “
Perhaps new players, trends, or technologies have emerged. If the market has shifted but your product has not, this could explain the drop.
„Has customer demand or expectation changed? “
Even if the entire market hasn’t changed, customer expectations may have. Evaluate whether this is a short-term trend or a long-term shift, and adjust your offerings accordingly.
„Has something changed in my product? “
Consider whether your product has suffered in terms of quality, accessibility, usability, or clarity. Alternatively, it might now be more relevant to a different target group than before.
„Have my sales techniques changed? “
It is possible the issue lies not with the product but with how it’s being sold. Conduct an audit of your marketing and sales techniques to identify any major changes.
What to do next
In reality, sales drops are usually the result of multiple factors. You might answer “yes” to all the questions above. Nonetheless, it is essential to understand the causes and tackle the problem systematically.
-mm-
Propadly se vám prodeje? Tyto čtyři otázky vám pomohou najít příčinu
Když dojde k propadům prodeje a vám se nedaří uzavírat tolik obchodů, kolik jste plánovali, je to určitě psychicky náročná situace. Důležité je ale nepanikařit a situaci důkladně a racionálně zanalyzovat. Zde jsou čtyři otázky, které byste si měli v takovém případě položit, které vám umožní odhalit příčinu tohoto propadu a efektivně tak problém vyřešit.
Mezi tyto čtyři otázky, které uveřejnil web CustomerThink.com a které byste si měli položit, patří...
„Změnil se trh?“
Je možné, že trh se posunul. Třeba na něj vstoupili noví hráči, nové trendy, nové technologie. Pokud se trh posunul, ale vy a váš produkt ne, může to vyústit v náhlý propad prodejů.
„Změnila se poptávka nebo očekávání klientů? “
Třeba se nezměnil celý trh, ale očekávání klientů. Tyto dva aspekty spolu do velké míry souvisí. Pokud ale došlo ke změně v chování klientů a v poptáce, je nutné zhodnotit, jestli se jedná o krátkodobou nebo dlouhodobou změnu, a případně upravit vaši nabídku.
„Změnilo se něco na mém produktu? “
Nenastal problém ve vašem produktu? Nesnížila se jeho kvalita, dostupnost, jednoduchost používání nebo srozumitelnost? Případně nenastaly v něm takové změny, které znamenají, že produkt byste měli prodávat jiné cílové skupině, než na kterou se zaměřujete nyní?
„Změnilo se něco na mých prodejních technikách? “
Je možné, že za propadem stojí nikoliv váš produkt, ale to, jak jej prodávate. Udělejte si audit vašeho marketingu a vašich prodejních technik a zjistěte, jestli nenastal posun právě zde.
Co dělat dál
V reálném světě stojí za propadem prodejů kombinace několika faktorů. Je tedy možné, že na všechny otázky uvedené výše odpovíte: „Ano“. I přesto je dobré si propad zdůvodnit, tyto důvody identifikovat a pracovat na vyřešení problému systematicky.
-mm-