Tajemství věrnosti klientů: Jak mít spokojené a loajální zákazníky
Najít, oslovit, přesvědčit a zaučit nového klienta zpravidla stojí mnohonásobně více, než si udržet toho stávajícího. Jak mít spokojené zákazníky, kteří od vás nebudou chtít odcházet, a jak si zajistit jejich dlouhodobou loajalitu? Zde je sedm tipů, jak na to.
Tyto tipy vycházejí ze článku na webu Addicted2Success.com.
Buďte transparentní ve své komunikaci
Komunikace vaší firmy vůči klientům musí být zcela jasná, transparentní a nesmí nic zastírat. To například znamená, že už během prodejní fáze nenabídnete klientovi více, než co jste mu schopni skutečně dodat.
Dodejte klientovi více než jste slíbili
Mnoho prodejců a zástupců firem dodává ve výsledku méně než slíbili. Vy byste měli dělat pravý opak. A sice předčít klientovo očekávání a dodat ještě více než jste slibovali.
Upravte nabídku a doprovodné služby co možná nejvíce na míru danému klientovi
Personalizace je dnes již standardem a s univerzálním řešením většinu klientů příliš nenadchnete. Najděte proto způsob, jak váš produkt alespoň částečně upravit na míru specifickým potřebám jednotlivých klientů.
Zapojte automatizaci, umělou inteligenci a moderní technologie
Moderní CRM systémy by měly být v zákaznickém servisu standardem. V dnešní době se ale dají propojit s řadou automatizací, AI nástrojů a jiných výdobytků moderních technologií. Využívejte všechny tyto možnosti do maxima a vytvořte klientský servis, který nenabízí prostor k chybám a který klienta vždy mile překvapí.
Nabízejte kvalitní produkt
Všechny poučky o zákaznickém servisu a přístupu ke klientovi nejsou k ničemu, pokud je produkt, který klientům nabízíte, objektivně špatný.
Předcházejte problémům a požadavkům klientů
Chcete mít skutečně spokojené klienty? Pak nečekejte, až za vámi sami přijdou s problémem, ale těmto problémům předcházejte a požadavky klientů předpokládejte podle určitých ukazatelů ještě dříve, než s nimi za vámi klienti sami přijdou.
Nedělejte klientům problémy s odchodem od vaší firmy
To, že od vás klient odchází, nutně neznamená, že se k vám zase později nevrátí. Takovýto návrat je ovšem vyloučený, pokud děláte klientovi s odchodem od vaší firmy problémy nebo pokud je pro něj tento odchod administrativně náročný. Takovýto nešťastný přístup navíc může ohrozit reputaci vaší firmy, protože to je něco, s čím se zasažený klient určitě svěří svým známým.
-mm-
The secret of customer loyalty: How to have satisfied and loyal customers
Finding, attracting, winning over, and onboarding a new client typically costs many times more than retaining an existing one. How can you have satisfied customers who won't want to leave your business and how can you ensure their long-term loyalty? Here are seven tips on how to achieve this.
These tips are based on an article published on Addicted2Success.com.
Be transparent in your communication
Your company’s communication with clients must be completely clear, transparent, and must not conceal anything. This means, for example, that during the sales phase you should not offer clients more than you are truly able to deliver.
Deliver more to the client than you promised
Many sales representatives and company representatives end up delivering less than they promised. You should do the opposite, which is to exceed the client’s expectations and provide even more than what you initially guaranteed.
Tailor your offer and accompanying services to the client as much as possible
Personalization is already a standard today, and a universal solution won't impress most clients. Therefore, find a way to customize your product at least partially to the specific needs of individual clients.
Incorporate automation, artificial intelligence, and modern technologies
Modern CRM systems should be a standard in customer service. Nowadays, they can be connected to a variety of automation tools, AI solutions, and other advances in modern technology. Use all these possibilities to the fullest and create a customer service experience that leaves no room for errors and always pleasantly surprises the client.
Offer a high-quality product
All the principles of customer service and client approach are worthless if the product you offer your clients is objectively poor in quality.
Anticipate problems and client needs
Do you want truly satisfied clients? Don't wait for them to come to you with problems, but rather prevent such problems and anticipate client needs using certain indicators before the clients themselves raise them.
Don't make it difficult for clients to leave your company
A client leaving your business doesn't necessarily mean they won't return later. However, a return is out of the question if you create obstacles for them when leaving or if the departure process is administratively complicated. This unfortunate approach can also harm your company’s reputation because it is something that the dissatisfied client will certainly share with their acquaintances.
-mm-