Vzhledem k tomu, že se na začátku tohoto roku dostaly do popředí povědomí veřejnosti události a sociální problémy, které se mění v celosvětovém měřítku, uchazeči a zákazníci stále více vyhledávali značky, aby promluvili a zaujali postoj k problémům, na kterých jim záleží.
V dubnu 2020 došlo u firemních příspěvků o COVID-19 k nárůstu angažovanosti o 84 % ve srovnání s průměrnou angažovaností. V červnu 2020, kdy po celém světě pokračovaly protesty proti rasové nerovnosti, byla podobná špička v angažovanost zaznamenána také u příspěvků společností o rozmanitosti, přičemž průměrná angažovanost vzrostla o 24 %.
Tento posun směrem k větší empatii, transparentnosti a autentičnosti značek zaměstnavatelů se odehrával několika různými způsoby. A i když pro navigaci v této radikálně změněné krajině neexistuje žádný průvodce, může být užitečné hledat inspiraci u ostatních. S ohledem na to je zde několik nejvýznamnějších změn a trendů posledních měsíců, které vám mohou pomoci utvářet strategii značky zaměstnavatele v roce 2021.
Jděte nad rámec frází a zaměřte se na činy
Mnoho společností v návaznosti na globální konverzace o rasové nerovnosti a sociální spravedlnosti, vydalo prohlášení zdůrazňující jejich závazek k rozmanitosti a začlenění. V některých případech tím konverzace skončila. Jiné se do tématu pustily hlouběji.
Například společnost Ben & Jerry’s je již dlouho známá svými progresivními hodnotami a otevřeně mluví o problémech, jako je klimatická spravedlnost a rovnost. V příspěvcích k tématu rasové spravedlnosti se nebáli použít odvážný jazyk i grafiky, které vybočily z obecných prohlášení ostatních značek.
Více se ptejte a povzbuďte konverzaci
Dalším způsobem, jak společnosti praktikují empatii při zlepšování své značky zaměstnavatele je to, že méně mluví a více naslouchají.
Například společnost HubSpot klade časté otázky, aby zapojila své publikum do diskuse. Na její firemní stránce LinkedIn najdete desítky otázek a hlasování, od témat, jako jsou marketingové strategie, až po sofistikovanější dotazy typu: „Myslíte si, že vám distanční práce umožňuje do vašeho pracovního života přenést více vašeho autentického já?“
Ukažte i zranitelnější stránku své společnosti
Zatímco mnoho společností stále častěji používá své sociální kanály k tomu, aby hovořilo o aktuálních událostech. Manažeři také používají své osobní účty, aby doplnily hlasy v konverzacích a veřejně poděkovali svým zaměstnancům za jejich tvrdou práci a odhodlání tváří v tvář bezprecedentním výzvám. Někteří lídři přitom vynikají svou sdílností a nebojí se být zranitelní.
Jedním z příkladů je Ed Bastion, generální ředitel společnosti Delta Air Lines. Když podnik čelil ekonomickému tlaku a někteří zaměstnanci si museli vzít neplacené volno, Ed osobně poděkoval jedné zaměstnankyni, která využila volno k výrobě masek pro pracovníky v první linii.
Mluvte otevřeně, holisticky a empaticky o pohodě zaměstnanců
Až donedávna byl obsah značky zaměstnavatele zaměřen na kandidáty a zaměstnance a obsah značky spotřebitele cílený na zákazníky. Tyto linie se začaly rozmazávat v roce 2020. Nyní chtějí spotřebitelé vědět, že značky, od kterých nakupují, se starají o své zaměstnance a zejména v době krize.
To vedlo k holističtějšímu a empatičtějšímu přístupu a diskuzi o pohodě zaměstnanců, zahrnující fyzické, duševní a finanční zdraví. Společnosti nepřemýšlejí o problémech, kterým jejich zaměstnanci čelí, ale místo toho uznávají, že tyto boje existují a že jim na nich záleží – a dále nastíní konkrétní kroky, které podnikají k jejich zmírnění.
Jeden příspěvek, který demonstruje tento přístup, pochází od Mikea Corbata, generálního ředitele společnosti Citi, který sdílí podrobnosti o tom, co firma dělá pro podporu zaměstnanců, a upozorňuje, že způsobilí kolegové obdrží „zvláštní odměnu za odškodnění, která pomůže zmírnit finanční zátěž této situace.“
-bb-