Ve spokojenosti a loajalitě pracovníka hraje zcela zásadní roli to, jak dotyčný pracovník vnímá svého nadřízeného. I sebevyšší plat a sebelepší firemní kultura nikdy nevyváží situaci, kdy je nadřízený neschopný, nesympatický nebo když neumí své podřízené motivovat. Chcete navýšit spokojenost pracovníků? Ujistěte se, že lidé na manažerských funkcích mají potřebné dovednosti a vlastnosti. Jak ale ideální manažer vypadá a jaké musí mít vlastnosti?
Důvěryhodnost
Jak uvádí HR Review, manažer musí být důvěryhodný. Musí na sebe brát odpovědnost za své povinnosti, nesmí se vymlouvat, musí dodržovat slovo a nesmí si nic přikrášlovat.
Pozitivní přístup
Další vlastností ideálního vedoucího pracovníka je schopnost vnímat věci pozitivně. Dobrý lídr je ten, který vidí příležitosti a ne problémy. A který dodá motivaci pracovníkům především v kritických chvílích.
Organizovanost
I člověk se sebelidštějším přístupem a pozitivním náhledem na svět nebude nikdy dobrým manažerem, pokud není organizovaný. Ideální manažer musí mít smysl pro systém a pro organizaci tak, aby dovedl naplánovat a zorganizovat práci nejenom sobě, ale i svým podřízeným.
Rozhodovací schopnost
I když demokratický přístup a schopnost debatovat by také měly být v repertoáru každého manažera, v určitých situacích je nutné, aby se nakonec dotyčný manažer dovedl rychle a efektivně rozhodnout. Rozhodování a schopnost správně vyhodnocovat situaci jsou proto pro každého manažera zcela zásadní.
Podpora rozvoje pracovníků
Manažer by měl chápat důležitost osobního rozvoje. A měl by se tedy nejenom rozvíjet sám, ale především musí podporovat vzdělávání a rozvoj svých podřízených. Manažer, který rozvoj pracovníků neustále odsouvá na druhou kolej, nemůže nikdy mít dlouhodobě úspěšný tým.
-mm-
