5 vlastností, které musíte prokázat, když se ucházíte o manažerskou pozici

Pokud se účastníte výběrového řízení na manažerskou pozici, musíte kromě technických a odborných znalostí ukázat, že máte i potřebné měkké dovednosti k tomu, abyste mohli vést ostatní. Ať už jen zatím přemýšlíte, že byste se přihlásili do výběrového řízení, nebo už píšete motivační dopis či se dokonce chystáte na pohovor, bude se vám hodit následující seznam pěti klíčových vlastností, které budete muset během výběrového řízení prokázat.

Komunikační dovednosti

V prvé řadě bude podle The Muse potřeba ukázat, že máte potřebné komunikační dovednosti. To se projevuje mimo jiné už v motivačním dopisu i v tom, jak komunikujete s člověkem, který s vámi vede pohovor. Dejte si záležet na správném vyjadřování, šiřte kolem sebe pozitivní náladu a dbejte na svoji řeč těla.

Překonávání překážek

Schopnost nezhroutit se tváří v tvář problémům a překonávat jakékoliv překážky je klíčovou vlastností manažera, kterou určitě musíte projevit ve svém životopisu i během pohovoru.

Týmový duch

Manažer nesmí stát nad svým týmem. Musí být jeho součástí a musí tedy být excelentním týmovým hráčem. Pokud nemáte takovéto zkušenosti, ukažte alespoň, že jste hráli důležitou roli v nějakém spolku, ve sportovním týmu nebo u nějakého skupinového projektu.

Sebereflexe a schopnost přijmout kritiku

Manažer, který chce efektivně vést ostatní, musí mít velkou sebereflexi a musí umět přijmout kritiku. Uvědomuje si, že není dokonalý, a neustále tak na sobě pracuje. Ukažte, že přemýšlíte nad svým přístupem a jste otevřeni konstruktivní kritice.

Time management

Plánování času, ať už svého nebo času svých podřízených, je samozřejmě klíčovou dovedností kohokoliv ve vedoucí funkci. Ukažte tedy, že si umíte svůj čas dobře zorganizovat.



-mm-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova