Vytvořte prostředí, ve kterém se řadoví pracovníci nebojí vyjadřovat své emoce a mluvit o nich
V první řadě je podle Entreprenur.com nutné, abyste v rámci svého týmu vytořili prostředí, ve kterém se pracovníci nebojí mluvit o tom, jak se cítí, jestli jsou z něčeho frustrovaní, unavení nebo naopak veselí. I když by mělo vaše pracovní prostředí zůstat profesionální, měli by zároveň pracovníci cítit, že mohou o emocích a psychologických otázkách mluvit. Jedině tak budete vědět, jak se vaši podřízení doopravdy cítí, a budete moci s jejich emocemi pracovat nebo na ně reagovat.
Dejte svým podřízeným určitou vizi, ke které mohou směřovat
Motivace funguje daleko více na základě emocí než na základě čísel a exaktních hodnot. I když pracovníkovi slíbíte za určitou práci odměnu, dotyčný pracovník se těší nikoliv na peníze samotné, ale na to, co si za ně pořídí a jak se přitom bude cítit. Emoční vedení lidí a jejich motivace vyžadují, abyste svým podřízeným představili určitou vidinu do budoucna, ke které mohou směřovat a ke které budou mít nějaký emoční, osobní vztah. Jedině tak budou pracovníci motivovaní udělat pro dosažení této vize to, co je potřeba.
Lépe poznejte své vlastní emoce a zvyšte si svou emoční inteligenci
Jen těžko můžete pracovat s emocemi podřízených, pokud se nevyznáte v těch svých nebo pokud své pocity neumíte korigovat. Vnímejte sami sebe a své emoce, zvyšte svou emoční inteligenci a naučte se ovládat své emoce tak, abyste jimi mohli v pozitivním slova smyslu ovlivňovat i své podřízené.
Buďte pozitivní a oceňujte své podřízené
Nejzákladnější emocí, kterou musíte jako manažer šířit, je pozitivita. Mějte určitý nadhled a hledejte nikoliv problémy, ale příležitosti. Díky tomuto přístupu se budou vaši podřízení cítit lépe, jelikož podřízení vždy podvědomě částečně kopírují emoce svého nadřízeného. Nezapomeňte také podřízené oceňovat a veřejně chválit za dobře odvedenou práci. I když to mnoho lidí nepřizná, pochvala od nadřízeného je skutečně významným motivátorem do budoucna.
-mm-