Rozroste se vám nárazově tým? Čtyři věci, na které musíte myslet

Čeká vás nárazové rozšíření vašeho týmu? Spojuje se více týmů do jednoho a vybudete tomuto novému super-týmu velet? Nebo jste dostali na starosti nový, velký projekt a přibíráte do vašeho týmu posily? Pak byste měli mít na paměti následující čtyři věci, abyste byli ve vedení nového, většího týmu efektivní.

Jasná definice rolí a odpovědností vašich podřízených

Podle Harvard Business Review je u vícečlenného týmu nutné jasně definovat, co mají jednotliví pracovníci na starosti. Určete, kde končí odpovědnost jednoho a začíná odpovědnost druhého. A role všech pracovníků (s jejich vlastní pomocí) popište zcela jednoznačně.

Nutnost definovat jednu jasnou vizi týmu

Tým musí mít společnou vizi. Tedy určitý cíl, ke kterému směřuje. Takováto jasná a dobře komunikovaná vize totiž pomáhá všem členům týmu lépe pochopit, jaká je jejich role ve skupině, a tým jako celek bude vědět, jakým směrem se ubírá.

Stmelení týmu po lidské stránce

Nepodceňujte mezilidské vztahy a nutnost vybudovat pozitivního týmového ducha. Určitě tak nezapomeňte zorganizovat určitou poznávací akci, například formou stmelovacího team-buildingu.

Promyšlené týmové procesy

To, co funguje u malého týmu, nemusí nutně fungovat u týmu velkého. A pokud měly vaše týmové procesy, například komunikace, dříve nějaké mezery, může se u týmu o více členech jednat o velký problém. Vaše interní týmové procesy, a to především ty, které se týkají týmové komunikace, je proto nutné dobře promyslet a jasně určit.



-mm-

 

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova