Pravidlo tří, jak jej popisuje PresentationMagazine, se rozděluje na tři pod-pravidla:
Začátek, prostředek a konec
Zní to banálně, ale musíte se držet prastaré a časem prověřené struktury, kterou lidé uplatňují při vyprávění příběhů už celá tisíciletí. Tato struktura sestává ze tří částí – začátku, prostředku a konce. Na začátku musíte uvést nějaký konflikt, který posluchače zaujme (může se například jednat o nějakou šokující statistiku), pak přijde prostředek (tedy cesta za řešením) a nakonec konec (katarze, kde se situace vyřeší). Když se budete držet tohoto familiérního formátu, své publikum určitě zaujmete, ať budete mluvit o čemkoliv.
Tři hlavní body
Vaše publikum si z prezentace zapamatuje maximálně tři myšlenky. Představovat proto mnoho různých konceptů, čísel a statistik je nejen zbytečné, ale dokonce kontraproduktivní, protože zahlcováním informacemi můžete u publika odvádět pozornost od hlavních myšlenek, které chcete předat. Zaměřte se tedy ve vaší prezentaci maximálně na tři body a ty komunikujte co možná nejjasněji.
Používání seznamů tří věcí
Číslo tři je jaksi magické a pro vyjadřování myšlenek ideální. Proto se používá často ve vtipech nebo v pohádkách. I vy byste měli používat ve své prezentaci skupiny nebo seznamy o třech bodech či věcech. Když uvádíte typické příklady, uveďte tři. Pokud se snažíte zdůraznit nějaké slovo, řekněte ho třikrát. Tři je zkrátka počet, který publiku přirozeně pomáhá porozumět tomu, co se jim snažíte říct.
-mm-