Schopnost vyvolat v ostatních sympatie je nutnou součástí výbavy každého úspěšného manažera. Efektivní leadership je totiž do velké míry závislý na tom, jak moc se dovede dotyčný manažer napojit na lidi, se kterými mluví, a na tom, jestli si dovede získat jejich sympatie. Naštěstí existuje několik jednoduchých psychologických triků, díky kterým si získáte sympatie člověka, se kterým mluvíte nebo jednáte, a které vám tak pomohou stát se efektivnějším lídrem.
Zrcadlení gest
Podle článku na LinkedIn Pulse je zrcadlení gest jedním z nejjednodušších, ale zároveň nejúčinnějších nástrojů, jak druhému podvědomě ukázat, že se s druhým člověkem nacházíte na stejné lodi. Jestliže dělá dotyčný při mluvě určité pohyby rukama, dělejte je také. Jestliže kýve hlavou ve chvíli, kdy je vyřčeno něco, s čím souhlasí, kývejte hlavou také. Zní to banálně, ale na podvědomé úrovni má tento nástroj velmi silný efekt.
Vyprávění podobného příběhu
Abyste dali najevo, že i na emoční úrovni rozumíte tomu, čím si dotyčný prochází, vyprávějte příběh, který je podobný jeho současné situaci. Ideálně by se mělo jednat o příběh přímo o vás, se kterým se druhý člověk dovede ztotožnit a uvidí tak, že toho máte hodně společného.
Používání podobných výrazů, frází a příměrů
Ověřeným způsobem, jak dát druhému člověku najevo, že jste na stejné lodi, je používat stejné výrazy a fráze, jako on. Nesnažte se člověka, se kterým mluvít, ohromit žargonem a slovy, kterým nerozumí, ale naopak převezměte dočasně jeho slovník. Ukážete mu tak, že jste vlastně ze stejného těsta, a tím si automaticky získáte jeho sympatie.
Opakování toho, co druhý člověk řekl
Kdykoliv druhý člověk něco řekne a vysvětlí, nereagujte ihned, ale nejdříve vlastními slovy shrňte, co dotyčný řekl. Nejenže si tím ověříte, že jste dané promluvě porozuměli, ale především tím mezi vámi a druhým člověkem vytvoříte silnější pouto.
-mm-
