Role manažera vyžaduje účast na mnoha jednáních i schopnost vyjednávat se všemi možnými druhy lidí. Efektivní vedení lidí je primárně o mezilidské komunikaci, a v té hraje zásadní roli neverbální komunikace. Tu většinou vnímáme spíše podvědomě, to však neznamená, že byste ji neměli věnovat pozornost. Naopak. Zde je několik triků z oblasti neverbální komunikace, které vám pomohou vylepšit svoji vyjednávací pozici při jakémkoliv jednání, ať už mluvíte s podřízeným, s celým svým týmem, se svým vedoucím nebo s obchodními partnery.
Tento seznam přinesl Forbes.
Oční kontakt
Udržujte s druhou osobou oční kontakt, netěkejte očima po místnosti, neuhýbejte pohledem.
Úsměv
Úsměv je jednoduchá, překvapivě účinná metoda, jak druhého účastníka jednání pozitivně naladit a přesvědčit ho o vašem sebevědomí.
Výrazy obličeje
„Animujte“ svůj obličej a mějte výrazy odpovídající situacím. Budete tak působit věrohodně a upřímně.
Přitakávání
Když mluví druhý člověk, kývejte hlavou, abyste dali na srozuměnou, že jej vnímáte.
Gestikulace
Neseďte s rukama přikovanýma ke stolu. Gestikulujte a využívejte gesta k tomu, abyste podtrhli to, co říkáte.
Odtahování se
Nesmíte se od dotyčného člověka podvědomě oddalovat vaším tělem. Naopak, nakloňte se dopředu.
Změna pozic
Nebuďte v jedné pozici příliš dlouho. Působí to nepřirozeně a uměle.
Dýchání
Dýchejte pomalu, v klidu, nadechujte se vždy mezi větami a ne mezi jednotlivými slovy. Nedýchejte „mělce“.
Mrkání
Průzkumy ukazují, že lidé, kteří příliš často mrkají, působí nervózně a nedůvěryhodně.
-mm-
