V době sociálních sítí a direct marketingu se starý dobrý e-mail může jevit jako poněkud zastaralá forma digitálního média. Přesto však může být dobře zrealizovaná hromadná rozesílka nebo kvalitní newsletter velmi účinným způsobem, jak získat nové klienty nebo jak nabídnout nové produkty těm stávajícím. Víte, jaké náležitosti musí newsletter mít, aby dostál svému účelu?
Server Fast Company sepsal důležité rady k vytvoření kvalitního newsletteru v pěti bodech:
Kvalitní databáze
Prvním krokem je vytvoření kvalitní databáze, na kterou budou newslettery chodit. Nejedná se o kvantitu, spíše o kvalitu. Snažte se kontakty mít co nejvíce rozděleny podle různých parametrů tak, abyste na různé sociální, demografické nebo jiné skupiny mohli posílat různé zprávy.
Vysoká informační hodnota
Newsletter v sobě musí pokaždé obsahovat důležité informace, nejlépe z daného oboru a co nejvíce upravené potřebám konkrétní skupiny, které newsletter chodí. Informace by měly být nejlépe exkluzivní, tedy neměly by být k nalezení jinde.
Vybízení k akci
E-mail by měl v sobě obsahovat pobídku k učinění určité akce, například rezervace, nákupu, kliknutí, odpovědi, zamyšlení, apod. Zároveň je nutné tuto akci pro klienta co nejvíce předpřipravit tak, aby s ní měl co nejmenší práci.
Zpětná vazba
Získávejte zpětnou vazbu od klientů a dělejte analýzy úspěšnosti. Neposílejte e-maily a newslettery pouze „na blind“, musíte vědět, co děláte a jaký je účel a požadovaný efekt.
Aktuální trendy a nové postupy
Zkoušejte stále nové techniky a postupy. Lidé si rychle zvykají, a proto je musíte neustále něčím novým překvapovat. Sledujte moderní trendy, rychle reagujte na aktuální dění a používejte nové technologie.
-mm-
