Zkoušíte znovu oslovit klienta, který vás už jednou odmítl? Zde jsou čtyři tipy, jak na to

Produkty se vyvíjí, situace na trhu se neustále mění a lidé mění názory. Z těchto důvodů je žádoucí oslovovat po určité době klienty, kteří vás již jednou dříve odmítli, zvláště pokud jste při prvním neúspěšném jednání cítili, že zde existuje potenciál, že v budoucnu se zákazník rozhodne pozitivně. Jak by ale měl vypadat e-mail, kterým existenci vašeho produktu zákazníkovi připomínáte? Máme pro vás několik tipů.

Zmiňte, že se ozýváte, protože v nabídce nebo v produktu nastaly změny

Podle článku na LinkedIn Pulse je nutné, aby váš e-mail neobsahoval pouze informace, se kterými je již klient obeznámen, ale aby informoval o určité změně. Může se jednat o novou produktovou řadu, o změnu licenčních podmínek, o nových výhodách nebo o speciální slevové akci. Musíte ale mít důvod, proč klienta vůbec znovu oslovit.

Uveďte, které významné klienty máte ve svém portfoliu

Abyste podnítili zákazníkovu zvědavost, uveďte portfolio vašich významných klientů. Ideální je, pokud jste je získali v nedávné době. Každý klient podvědomě inklinuje k tomu být ve společnosti VIP zákazníků.

Útočte na potřeby klienta

Každý klient má jeden hlavní důvod, proč se o daný produkt zajímá. Většinou se jedná o zcela konkrétní, osobní věc. Ideálně byste měli tento důvod znát již z prvního kola jednání s klientem, případně byste jej mohli zkusit odhadnout. Obsah e-mailu, a především jeho předmět, by měl tento důvod reflektovat.

Neprodávejte – místo toho nabídněte pomoc

Neprezentujte ve vašem e-mailu produkt způsobem, ze kterého je jasné, že se jej pouze snažíte prodat. Vystavte obsah vaší zprávy okolo nabídky pomoci klientovi v podobě vyřešení jeho problémů. Osoba zákazníka je alfou omegou celého prodejního procesu, a opakované oslovení klienta by tento fakt mělo reflektovat o to více.

 

-mm-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova