Propadly se vám prodeje? Tyto čtyři otázky vám pomohou najít příčinu

Když dojde k propadům prodeje a vám se nedaří uzavírat tolik obchodů, kolik jste plánovali, je to určitě psychicky náročná situace. Důležité je ale nepanikařit a situaci důkladně a racionálně zanalyzovat. Zde jsou čtyři otázky, které byste si měli v takovém případě položit, které vám umožní odhalit příčinu tohoto propadu a efektivně tak problém vyřešit.

Mezi tyto čtyři otázky, které uveřejnil web CustomerThink.com a které byste si měli položit, patří...

„Změnil se trh?“

Je možné, že trh se posunul. Třeba na něj vstoupili noví hráči, nové trendy, nové technologie. Pokud se trh posunul, ale vy a váš produkt ne, může to vyústit v náhlý propad prodejů.

„Změnila se poptávka nebo očekávání klientů? “

Třeba se nezměnil celý trh, ale očekávání klientů. Tyto dva aspekty spolu do velké míry souvisí. Pokud ale došlo ke změně v chování klientů a v poptáce, je nutné zhodnotit, jestli se jedná o krátkodobou nebo dlouhodobou změnu, a případně upravit vaši nabídku.

„Změnilo se něco na mém produktu? “

Nenastal problém ve vašem produktu? Nesnížila se jeho kvalita, dostupnost, jednoduchost používání nebo srozumitelnost? Případně nenastaly v něm takové změny, které znamenají, že produkt byste měli prodávat jiné cílové skupině, než na kterou se zaměřujete nyní?

„Změnilo se něco na mých prodejních technikách? “

Je možné, že za propadem stojí nikoliv váš produkt, ale to, jak jej prodávate. Udělejte si audit vašeho marketingu a vašich prodejních technik a zjistěte, jestli nenastal posun právě zde.

Co dělat dál

V reálném světě stojí za propadem prodejů kombinace několika faktorů. Je tedy možné, že na všechny otázky uvedené výše odpovíte: „Ano“. I přesto je dobré si propad zdůvodnit, tyto důvody identifikovat a pracovat na vyřešení problému systematicky.

 

-mm-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova