Tento seznam užitečných prodejních frází uveřejnil blog společnosti HubSpot. Následující fráze vám pomohou se překlenout z fáze prezentace a vyjednávání do fáze podpisu smlouvy.
„Můj klient XY se potýkal se stejným problémem...“
Pokud vidíte, že klient není ještě úplně přesvědčen, využijte sílu příběhu. Uveďte příklad ze své praxe, kdy byl jiný klient v obdobné situaci jako daný potenciální klient a kdy byly jeho problémy vyřešeny právě pomocí vašeho produktu.
„Kdy byste mohli se službou začít / Kdy můžeme produkt dodat?“
Pokud už nic nebrání podpisu smlouvy, můžete se elegantně přesunout k samotnému prodeji tím, že začnete jednat o časovém rámci dodání služby nebo produktu.
„Kterou možnost si vyberete – A nebo B?“
Někdy je efektivní neptat se klienta, jestli vaši nabídku přijímá, ale dát mu dvě možnosti, aby si z nich vybral. Mnohem přirozeněji se tak podvědomě rozhodne, že jednu z vašich nabídek přijme.
„Pojďme mluvit o ceně.“
K podpisu smlouvy a k jejím detailům se také můžete překlenout tím, že začnete mluvit o nacenění produktu. To je ale možné až ve chvíli, kdy jste už vaši nabídku dostatečně kvalitně popsali a vypořádali se s případnými námitkami potenciálního zákazníka.
„Chcete k produktu přidat za zvýhodněnou cenu i XY?“
Takzvaný „up-selling“, tedy navýšení objednávky přímo při prodeji, je způsob, jak klientovi nabídnout časově omezenou, zvýhodněnou možnost, která pro něj může být finálním argumentem, proč nabídku jako celek přijmout.
„Co se vám na nabídce nezdá?“
Jestliže vidíte, že zákazník váhá, můžete zvolit maximální otevřenost a rovnou se jej zeptat, co jej trápí.
„Vidím, že se nemůžete rozhoupat. Co by vám pomohlo se rozhodnout?“
Klientům občas stačí málo, aby se rozhoupali a nabídku přijali. Pokud nevíte, co přesně klientovi schází k tomu, aby nabídku definitivně přijal, můžete se jej zkusit napřímo zeptat.
-mm-