Co odděluje úspěšné prodejce od těch neúspěšných? Jak se stát dlouhodobě efektivním obchodníkem, kterého jeho profese baví a ke kterému se zákazníci vracejí? Nejde ani zdaleka jen o technické znalosti a tvrdé dovednosti. Je to především o přístupu obchodníka. A my vám v dnešním článku poradíme, jak si upravit své nastavení v hlavě a jak získat přístup, který vám zajistí dlouhodobý úspěch v prodeji.
Přijetí faktu, že vás budou lidé odmítat
Jak uvádí CustomerThink, k úspěchu v prodeji patří i časté odmítnutí ze strany potenciálních klientů. Čím dříve se s tímto faktem smíříte, tím lépe. To samozřejmě ale neznamená, že byste měli k zákazníkům přistupovat rezignovaně nebo předem předpokládat, že budete odmítnuti. Znamená to ale, že pokud k odmítnutí dojde, nebudete se z toho psychicky hroutit a budete se těšit na další příležitost.
Víra v řešení, které prodáváte
Vašim prodejním dovednostem (i výsledkům) hodně prospěje, pokud upřímně věříte v produkt, který nabízíte. Najděte si proto na nabízeném produktu něco, co na něm upřímně máte rádi, případně jej nabízejte zákazníkům, kteří z něho skutečně budou benefitovat.
Konzistentní rozvoj a vzdělávání
Efektivní a konkurenceschopný prodejce se musí zajímat o nové trendy a o vývoj ve svém oboru. Nepodceňujte proto neustálý rozvoj a vzdělávání. Když budete vy sami věřit, že se v dané problematice vyznáte, získáte zdravé sebevědomí a auru profesionality, které se podepíšou i na vašich obchodních výsledcích.
Udržování pozitivních vztahů s vašimi klienty
Čas od času je dobré se chvíli nevěnovat potenciálním klientům a strávit čas s vašimi současnými zákazníky. Připomenete si tak, jak vypadá váš ideální zákazník a jak z vašeho řešení zákazníci těží. Udržujte proto dobré vztahy s vašimi současnými klienty. A uvidíte, že si budete lépe schopni udržet i pozitivní náladu a obchodní entuziasmus.
-mm-
 
 
 
 
