Spontánnost a nečekanost
Jak uvádí článek na LinkedIn, humorná, vtipná videa nebo texty musí mít nečekané rozuzlení a být do jisté míry spontánní. Pamatujte na celkový kontext a držte se na linii směrem k určitému cíli, ale jinak popusťte uzdu své inovaci a fantazii. Jedině tak budete schopno vytvořit vtipný obsah. Řada situací se také stává spontánně sama od sebe. Může to být vtipný moment v kanceláři nebo například zábavná aktivita zaměstnanců na team-buildingové akci nebo na vánočním večírku. V tom případě ihned vezměte kameru a danou věc natočte. Nikdy nevíte, co můžete získat a co se vám může hodit při přípravě materiálů pro klienty.
Kontrast, přehánění a převrácení rolí
Ne každý je schopen na počkání vyrobit vtipný obsah. Existuje ale několik obecných rad, jak být v marketingu vtipný. Kontrast je výrazný humorný prvek, ať už mezi velkým a malým, vtipným a trapným, veselým a smutným. Dalším nástrojem humoru je přehánění, melodrama a hyperbola. Výborným nápadem je také výměna rolí. Zapojte do vašich videí například děti, nechte je mluvit o vašich produktech a nechte se je ptát vašich prodejců na otázky, které zajímají dětskou mysl. Jistě i vy vymyslíte spoustu způsobů, jak oživit váš marketingový obsah. Fantazii se meze nekladou a humorná videa budou jistě mít úspěch!
Zaměření na konkrétní cílovou skupinu
Při začleňování humoru do marketingu a prodeje si dobře promyslete, na jakou cílovou skupinu se chcete zaměřit. Jen velmi těžko vymyslíte humornou složku, která bude připadat vtipná opravdu všem. To není možné a dokonce ani žádoucí. Humor funguje nejlépe, když je zacílen na specifický zájem nebo jedinečné zkušenosti úzké cílové skupiny.
Vyvarujte se však příliš kontroverzích témat – svoji snahou být vtipní totiž nechcete nikoho urazit.
-mm-