Osobnost prodejce
Podle Forbesu je často přeceňováno, do jaké míry vlastnosti produktu ovlivňují úspěšnost prodeje. I přestože si často mnozí prodejci myslí, že chyba, která stojí za jejich neúspěchem, je právě na straně produktu, pravda je taková, že každé zboží má svého kupce. Aby ale k prodeji došlo, musí se sejít dvě okolnosti. Zaprvé, prodejce musí umět najít vhodnou cílovou skupinu (vzhledem k produktu), které své řešení nabízet. Zadruhé, musí jim umět produkt prodat. A zde právě přichází do popředí otázka osobnosti prodejce.
Prodávejte sami sebe
Předtím, než začnete nabízet produkty a služby potenciálním klientům, musíte umět prodávat sami sebe. Pravda je taková, že lidé od vás nikdy nic nekoupí, pokud se vám nepodaří „prodat“ vás a vaše schopnosti. Základní prerekvizitou je víra v sebe sama, která se projevuje v sebevědomí a hraje nenahraditelnou roli v prodeji. Při obchodní schůzce se snažte myslet na to, že se nesnažíte, aby se člověk naproti vám stal klientem vaší společnosti, ale přímo vaším klientem.
Sebevědomí je základ
Prodejní branže je silně konkurenční prostředí, nicméně pouze minimum obchodních zástupců dosáhne vyšších příček této profese. Řekněte si, že vy to budete. Staňte se skutečnými profesionály ve vašem oboru, věřte si a neprodávejte pouze produkty, ale vás, vaše služby a jedinečné know-how.
-mm-