Chaos a nesystematičnost v komunikaci s klienty
Tím se myslí především absence kvalitního CRM systému v každodenní práci daného obchodníka. Jak uvádí článek na LinkedIn Pulse, bez systematičnosti, kterou přináší moderní CRM systémy, se odsuzujete k neustálému dohledávání informací a předchozí komunikace. Zainvestujte do kvalitního CRM systému a investice se vám ve velmi krátké době při správném používání vrátí.
Neschopnost rozeznávat lukrativní a nelukrativní zákazníky
V každém odvětví obchodu jsou lukrativní a nelukrativní zákazníci. Jednou ze zásadních schopností každého prodejce je tedy umět poznat, kolik se vyplatí jednotlivým potenciálním klientům věnovat času, a mít u klientů jasně danou prioritu. Jinak se vám stane, že budete investovat příliš času do klientů, kteří jsou od začátku nelukrativní, a naopak málo času těm, kteří by si větší péči zasloužili.
Cestování za klienty
Mnoho obchodníků za svými klienty ochotně cestuje, a to při projevení sebemenšího zájmu ze strany zákazníka. Opět bez zhodnocení lukrativity jednotlivých potenciálních zákazníků. Přitom otázka ochoty ze strany klientů přijet za vámi může být užitečný filtr žádoucích od nežádoucích klientů. Jistě existují klienti, za kterými se vyplatí jezdit, není to ovšem každý potenciální zákazník, jak si mnoho prodejců myslí.
-mm-