U zrodu velké části obchodních spoluprací stojí jeden e-mail s obchodní nabídkou nebo návrhem k nezávazné schůzce. Předpokladem ovšem je, že tento e-mail je napsaný kvalitně. A tak, že potenciálního klienta skutečně zaujme. Jak tedy napsat úvodní e-mail zákazníkovi tak, aby si ho adresát skutečně se zájmem přečetl?
Personalizace
Jak uvádí blog společnosti SalesForce, váš e-mail musí být personalizovaný. Tedy upravený na míru adresátovi. Uveďte jeho jméno a v úvodním odstavci uveďte něco, z čeho bude jasné, že je e-mail určený skutečně jemu.
Stručnost
Nepokoušejte se hrát si v obchodním e-mailu na spisovatele, omezte vágní a plané fráze a květnaté vyjadřování a omezte text na to nejdůležitější minimum.
Žádné grafiky ani přílohy
Nedávejte do e-mailu grafiku ani nepřikládejte přílohy. Grafické soubory se totiž v různých prohlížečích zobrazují jinak a dojem z e-mailu by mohl být narušen.
Prvních sto znaků
Prvních sto znaků vašeho e-mailu jsou ty nejdůležitější – zaměřte se na ně.
Předmět e-mailu
Předmět e-mailu musí být krátký, úderný a musí podněcovat zvědavost.
Jedna hlavní myšlenka
E-mail by měl nabízet jednu základní ideu a měl by se kolem ní točit. Váš e-mail nesmí být katalog ani seznam všech dostupných možností.
-mm-
