Nedaří se vám v prodeji? Možná děláte jednu z těchto tří fatálních chyb

Procházíte propadem v prodejních číslech? Nedaří se vám, ať už krátkodobě nebo dlouhodobě, dosahovat svých vytyčených cílů a chcete dosahovat lepších výsledků? Zaměřte se na následující oblasti a ujistěte se, že neděláte jednu nebo více z těchto tří fatálních prodejních chyb.

Zaměřujete se na čísla a kvantitu, nikoliv na kvantitu

Řada prodejců se bohužel soustředí nikoliv na kvalitu, ale na kvantitu. V praxi to znamená, že obvolává spoustu kontaktů pochybné kvality, místo toho, aby si dal tu práci a našel si kvalitní kontakty na lukrativnější potenciální zákazníky. To je ale chyba. Místo snahy oslovit co největší množství lidí a nabídnout univerzální řešení je lepší soustředit se na úzce zacílenou a na míru řešenou nabídku jednotlivým kvalitním potenciálním klientům.

Zanedbáváte neformální, dlouhodobé vztahy s klienty

Business Blog na serveru American Express uvádí, že dobrý obchodník je ten, který je schopen budovat dlouhodobé vztahy. A ty musí být výhodné pro obě strany a v rámci nich se klient musí moct v každém případě spolehnout na odbornou konzultaci daného obchodníka. Chybu dělá ten obchodník, který vyhledává pouze klienty a ne dlouhodobé vztahy. Věnujte čas budování vztahů se zákazníky a dbejte na kvalitu vámi poskytované zákaznické péče.

Nevybíráte si klienty a ztrácíte svoji prestiž

Obchodník musí dbát na svojí prestiž a nesmí mít pověst někoho, kdo prodává komukoliv cokoliv. Tato strategie je totiž možná výhodná v krátkodobém horizontu, ale v tom dlouhodobém již nikoliv. Prodejem nevhodného produktu nevhodnému klientovi totiž získáváte nespokojené zákazníky, kteří vás nejenže stojí více energie, ale nepřináší vám žádná doporučení a ani si od vás nic dalšího nekupují. Raději při jednání s potenciálním zákazníkem věnujte čas a energii zjišťováním potřeb a požadavků klienta a upravte mu vaši nabídku na míru.

 

-mm-

 

Zdroj: Business Class blog American Express - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova