Zaměřujete se na čísla a kvantitu, nikoliv na kvantitu
Řada prodejců se bohužel soustředí nikoliv na kvalitu, ale na kvantitu. V praxi to znamená, že obvolává spoustu kontaktů pochybné kvality, místo toho, aby si dal tu práci a našel si kvalitní kontakty na lukrativnější potenciální zákazníky. To je ale chyba. Místo snahy oslovit co největší množství lidí a nabídnout univerzální řešení je lepší soustředit se na úzce zacílenou a na míru řešenou nabídku jednotlivým kvalitním potenciálním klientům.
Zanedbáváte neformální, dlouhodobé vztahy s klienty
Business Blog na serveru American Express uvádí, že dobrý obchodník je ten, který je schopen budovat dlouhodobé vztahy. A ty musí být výhodné pro obě strany a v rámci nich se klient musí moct v každém případě spolehnout na odbornou konzultaci daného obchodníka. Chybu dělá ten obchodník, který vyhledává pouze klienty a ne dlouhodobé vztahy. Věnujte čas budování vztahů se zákazníky a dbejte na kvalitu vámi poskytované zákaznické péče.
Nevybíráte si klienty a ztrácíte svoji prestiž
Obchodník musí dbát na svojí prestiž a nesmí mít pověst někoho, kdo prodává komukoliv cokoliv. Tato strategie je totiž možná výhodná v krátkodobém horizontu, ale v tom dlouhodobém již nikoliv. Prodejem nevhodného produktu nevhodnému klientovi totiž získáváte nespokojené zákazníky, kteří vás nejenže stojí více energie, ale nepřináší vám žádná doporučení a ani si od vás nic dalšího nekupují. Raději při jednání s potenciálním zákazníkem věnujte čas a energii zjišťováním potřeb a požadavků klienta a upravte mu vaši nabídku na míru.
-mm-