Co to je „elevator pitch“ a proč jím musí každý úspěšný prodejce disponovat?

V anglickém jazyce můžete v souvislosti s prodejními technikami často narazit na výraz „elevator pitch“. Do češtiny se tento výraz dá přeložit jako „výtahová prezentace“ nebo „výtahová promluva“. Tento termín označuje velmi krátkou prodejní prezentaci. Tedy pár úderných vět, kterými v rychlosti popíšete, co děláte a co umíte, a kterými potenciálního klienta ihned zaujmete. Tato promluva by měla být tak krátká a efektivní, že byste s její pomocí měli stihnout zaujmout člověka, se kterým jedete ve výtahu (anglicky „elevator“). Odtud výraz „elevator pitch“. Každý úspěšný obchodník by měl takovou promluvu mít připravenou. A my vám tedy ukážeme, co musí tato úderná promluva obsahovat, aby skutečně fungovala.

Buďte struční a úderní

Jak uvádí server The Muse, pro úspěch vaší výtahové promluvy je zcela očividně důležitá stručnost. Neroztahujte úvod do více jak jedné věty, v nejextrémnějším případě do dvou vět. Používejte úsporná slova a celý proslov osekejte pouze na to nejnutnější minimum.

Upravte vždy vaši promluvu tak, aby dávala odpověď na otázky a problémy, které má člověk, se kterým se bavíte

Vaše krátká úvodní promluva by měla zapůsobit emoční cítění daného klienta, a proto se nutně musí dotýkat reálných potřeb tohoto potenciálního zákazníka. Váš „elevator pitch“ by měl mít přímou návaznost na to, o jakého člověka se jedná, čemu se věnuje a co ho trápí. Proto je dobré mít připraveno několik verzí vašeho projevu a používat je podle aktuální situace.

Vyvolejte v dotyčném pocit urgence

Váš úderný proslov musí podnítit klientovu zvědavost a vyvolat v něm pocit urgence. Zmiňte proto časové nebo kapacitní omezení nabídky hned zezačátku vaší promluvy a vybídněte klienta k rychlé akci. Vaše sdělení nesmí být pouze popisem toho, čím se zabýváte a co nabízíte, ale musí i obsahovat jasně formulovaný apel na zákazníka, například formou zajímavé otázky.

 

-mm-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova