Jak poznat, že váš zákaznický servis není dostatečně dobrý? Podle těchto šesti znamení

Je váš systém zákaznické péče efektivní? Jsou klienti spokojeni? Na tyto zdánlivě jednoduché otázky může být až překvapivě složité odpovědět, protože klienti často nedávají najevo znepokojení, i když ho cítí. Navíc váš zákaznický servis může mít skrytý potenciál, v čem se zlepšit, aniž si to klienti sami uvědomují. Zde je šest znaků, že s vaším zákaznickým servisem není něco v pořádku.

Neexistuje návaznost mezi zákaznickým servisem a zbytkem firmy

Forbes uvádí, že jestliže zákaznický servis nekooperuje s prodejem, stejně jako s marketingovým oddělením, může se velmi dobře stát, že nabízená a prodávaná realita se výrazně liší od toho, čeho jsou následně zákazníci svědci při reálné interakci s vaší firmou.

Hledí se pouze na rychlost

I když je rychlost zcela zásadní kvalitou dobrého zákaznického servisu, nesmí být na úkor kvality provedení. Dbejte proto i na kvalitu, ne pouze na kvantitu a rychlost.

Málo klientů se rekrutuje ze stávajících klientů

Opakovaní, věrní zákazníci by měli v očích firem vždy mít přednost před novými zákazníky. Pokud od vás klienti „utíkají“ a jenom málo z nich je vůči vaší společnosti loajální, je zde šance, že to je kvůli klientskému servisu.

Převažuje negativní zpětná vazba od klientů

I přestože je běžné, že zpětnou vazbu podává spíše nespokojený než spokojený klient, pokud mezi reakcemi zákazníků nejsou žádné pozitivní, nejedná se o dobré znamení.

Zástupci firmy mají malé pravomoci

Jestliže nedáváte zástupcům firmy, kteří jsou v rámci zákaznického servisu v přímém kontaktu s klientem, dostatečné pravomoci, zaděláváte si na dlouhodobý problém, který vždy vyústí pouze a jenom v nespokojenost klientů.

Neprobíhá žádné předcházení problémům

Divíte se, že klienti jsou nespokojeni? Třeba je to tím, že váš servis se zaměřuje pouze na řešení již existujících problémů a nevěnuje se dostatečně prevenci problémů, což je jeden ze základních ukazatelů kvalitní zákaznické péče.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova