Utvořte si profil ideálního zákazníka
Podle článku na LinkedIn je nutné si nejdříve definovat, jak vlastně vypadá váš ideální klient, kterého hledáte. Kdo to je? Jaké má vzdělání? Kde se vyskytuje, co jej zajímá a jakou formu komunikace preferuje? Teprve na základě této definice vypracujte strategii, jak tyto klienty oslovit.
Zeptejte se svých současných klientů na reference
Vaše současná klientela je doslova studnicí nových kontaktů. Zeptejte se svých současných (a spokojených) klientů na doporučení. Zjistěte, jestli nemají známé, příbuzné nebo třeba spolužáky, kteří by o váš produkt mohli mít také zájem. A případně jim za úspěšné „dohození“ nového klienta nabídněte určité benefity.
Strategicky využívejte sociální a profesní sítě
Sociální a profesionální sítě jsou skvělým zdrojem nových kontaktů. Tedy za předpokladu, že je umíte i správně využívat. Nepodceňujte ani sílu různých komunitních virtuálních prostředí, kde se schází lidé s určitým společným zájmem – například různá fóra, facebookové skupiny nebo specializované weby.
Nepodceňujte osobní kontakt a networking
Ani v moderní, digitální době neztrácí své kouzlo osobní kontakt. Možná přesně naopak. Osobní setkání a networking, například na veletrzích či konferencích, může být mnohdy o hodně úspěšnější, než „lovení“ nových kontaktů online.
Spolupracujte s obchodními partnery
Vhodné a dobře nastavené strategické partnerství vám může přinést mnoho nových kontaktů. Ať už se jedná o specializované agentury, které vám kontakty shánějí, nebo třeba o spolupráci s jinou firmou, která má podobnou klientelu jako vy.
-mm-