Hledání nových klientů: Tipy, které vám pomohou najít kvalitní kontakty

I sebelepší prodejce nebude úspěšný, pokud nebude mít možnost svou nabídku prezentovat kvalitním kontaktům. Tedy takovým potenciálním klientům, u kterých je reálná šance, že o produkt budou mít zájem, a kteří si produkt mohou dovolit. Úspěšné vyhledání takových potenciálních zákazníků je tedy prvním a často téměř nejdůležitějším krokem k dosažení svých obchodních cílů. Zde je několik tipů, jak kvalitní kontakty úspěšně, dlouhodobě a udržitelně nacházet.

Utvořte si profil ideálního zákazníka

Podle článku na LinkedIn je nutné si nejdříve definovat, jak vlastně vypadá váš ideální klient, kterého hledáte. Kdo to je? Jaké má vzdělání? Kde se vyskytuje, co jej zajímá a jakou formu komunikace preferuje? Teprve na základě této definice vypracujte strategii, jak tyto klienty oslovit.

Zeptejte se svých současných klientů na reference

Vaše současná klientela je doslova studnicí nových kontaktů. Zeptejte se svých současných (a spokojených) klientů na doporučení. Zjistěte, jestli nemají známé, příbuzné nebo třeba spolužáky, kteří by o váš produkt mohli mít také zájem. A případně jim za úspěšné „dohození“ nového klienta nabídněte určité benefity.

Strategicky využívejte sociální a profesní sítě

Sociální a profesionální sítě jsou skvělým zdrojem nových kontaktů. Tedy za předpokladu, že je umíte i správně využívat. Nepodceňujte ani sílu různých komunitních virtuálních prostředí, kde se schází lidé s určitým společným zájmem – například různá fóra, facebookové skupiny nebo specializované weby.

Nepodceňujte osobní kontakt a networking

Ani v moderní, digitální době neztrácí své kouzlo osobní kontakt. Možná přesně naopak. Osobní setkání a networking, například na veletrzích či konferencích, může být mnohdy o hodně úspěšnější, než „lovení“ nových kontaktů online.

Spolupracujte s obchodními partnery

Vhodné a dobře nastavené strategické partnerství vám může přinést mnoho nových kontaktů. Ať už se jedná o specializované agentury, které vám kontakty shánějí, nebo třeba o spolupráci s jinou firmou, která má podobnou klientelu jako vy.

 

 

-mm-

 

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova