Existuje mnoho obecných rad, které vám pomohou zlepšit své prodejní výsledky a dlouhodobě se v obchodní profesi stále zlepšovat. Přesto však existuje několik věcí, které to skutečně nejúspěšnější jedno procento prodejců dělá jinak a které tyto top obchodníky odděluje od ostatních, třeba i poměrně úspěšných prodejců. Zde je seznam sedmi takových věcí, které ti nejvíce top prodejci dělají jinak.
Prodej hodnoty, ne produktu jako takového
Ti nejúspěšnější prodejci se při prodeji produktu nezaměřují na jeho technické detaily nebo na popis produktu jako takového. Vždy prodávají spíše hodnotu, kterou produkt danému konkrétnímu zákazníkovi přinese.
Schopnost proměnit jednorázového klienta v dlouhodobého
Top prodejci se dívají do budoucna. Když mluví s potenciálním klientem, nepřemýšlejí jenom nad tím, jak dotáhnout aktuální prodej do konce. Ale rovnou plánují, jak z daného klienta udělat dlouhodobého zákazníka, který se bude vracet a bude jim generovat nové a nové obchodní zisky.
Práce s moderními technologiemi
Mnozí obchodníci (a pracovníci obecně) pracují s moderními technologiemi spíše z donucení. Ti nejlepší prodejci však jdou moderním technologiím naproti. Nečekají na to, až jim někdo řekne, jestli a jak je mají používat, ale sami si najdou způsoby, jak ty nejnovější nástroje efektivně aplikovat a zlepšit tak své výsledky.
Neustálé vzdělávání
Není asi překvapením, že ti skutečně nejlepší obchodníci se neustále vzdělávají a rozvíjejí. A to jak v technických znalostech ve svém oboru, tak i v obchodních dovednostech.
Umění relaxace
Top prodejci pracují tvrdě a soustředěně. Ale jenom ve chvíli, kdy opravdu pracují. Když nepracují, umí naopak efektivně relaxovat a uklidnit svou mysl tak, aby byli posléze zase schopni efektivně pracovat.
Schopnost říkat „ne“
Obchodníci, kteří nepatří mezi úplnou špičku, mají často problém říkat „ne“. Svým kolegům, nadřízeným nebo klientům. Top obchodník ví, na co se má soustředit, má jasně stanovený plán a nenechá si do něj zasahovat nežádoucími vlivy.
Efektivní práce se zpětnou vazbou
Top obchodníci se sebou nikdy nejsou spokojeni a neustále vyhledávají zpětnou vazbu, která jim pomůže se zlepšovat. Analyzují své chyby, poučují se z kiksů, kterých se dopustili, a konstruktivní zpětné vazby se rozhodně nebojí. A to včetně té negativní.
-mm-
