Skeptici, technici a další: Čtyři typy klientů a čtyři prodejní techniky, které na ně platí

Přestože je každý klient svým způsobem unikátní a specifický, můžeme podle odborníků rozdělit klienty do čtyř základních kategorií. A na každou z těchto kategorií platí jiná prodejní technika. Zde je kategorizace zákazníků do čtyř skupin a tipy, jak je vaším produktem zaujmout.

Vysoce techničtí a racionální klienti

Podle SellingPower jsou techničtí a racionální klienti zaměřeni především na technické parametry a exaktní čísla. Zajímá je, jak produkt funguje, a místo emocí na ně platí spíše pevná struktura, jasná dokumentace, transparentní postupy a technicky vyspělé řešení. Používejte u těchto klientů čísla, porovnávejte váš produkt s ostatními a soustřeďte se především na to, aby vaše nabídka byla pro klienta tou jedinou logickou volbou.

Emotivní a vztahoví klienti

Emotivnější zákazníci bývají při nakupování a rozhodování i impulzivnější. Zaujmete je především pocitem, který u nich vyvoláte. Tito zákazníci vyhledávají radost, komfort a dobré vztahy. Pokud dovedete vaše setkání i vaši nabídku založit na těchto principech a prioritách, máte způlky vyhráno.

Opatrní a konzervativní klienti

Tito zákazníci ze všeho nejvíce milují klid. Neradi opouštějí status quo a jsou skeptičtí vůči změnám. Těmto klientům nenabízejte velké množství řešení. Ulehčete jim rozhodování tím, že jim nabídnete jedno nebo maximálně dvě. Na vaší nabídce zdůrazněte jednoduchost a celý proces rozhodování i onboardingu nového klienta udělejte co nejjednodušší.

Klienti hledající vysoký status

Tito zákazníci jsou rádi, když jsou považováni za VIP osoby. Mají rádi exkluzivní a luxusní řešení. Rádi se chlubí něčím unikátním a jsou ochotni si za prémiové řešení i připlatit. Těmto zákazníkům komunikujte především exkluzivitu nabízeného řešení. Dejte jim najevo, že vaše prémiové řešení odpovídá jejich vytříbenému vkusu a specifickým potřebám. A celkově v nich vyvolejte pocit, že se o ně staráte více než o ostatní zákazníky a že jim nabízíte personalizované řešení, i když to nutně nemusí být pravda.

 

-mm-

 

Zdroj: Selling Power - online verze amerického časopisu určeného pro ředitele obchodu

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova