AI dovednosti, které by měl mět každý prodejce

AI, tedy umělá inteligence, čím dál více ovlivňuje naše osobní i pracovní životy. Mnoho už se toho napsalo a řeklo o tom, na jaké druhy úkonů a pracovních míst bude mít AI největší vliv. A pravdou zůstává, že AI se stále více využívá i v každodenní práci – prodej nevyjímaje. Jaké AI dovednosti by měli prodejci znát, aby mohli efektivně prodávat a poskytovat zákaznický servis a aby jim neunikla konkurence?

Vyhledávání nových kontaktů pomocí umělé inteligence

Jak uvádí CustomerThink.com, vyhledávání, filtrace a hodnocení nových kontaktů na potenciální zákazníky jsou činnosti, které dnes už do velké míry může obsloužit právě umělá inteligence. Modernímu prodejci by proto neměly být cizí nástroje jako LinkedIn Sales Navigator, Apollo.io nebo ZoomInfo.

Automatizace pomocí CRM softwaru

Kvalitní správa klientských databází byla vždy zcela klíčová pro vztahy se zákazníky i pro zákaznický servis. Dnešní CRM programy a jejich AI nástroje toho umí hodně – od automatických zápisků z telefonátů a e-mailové komunikace až po navrhování strategií.

Práce s daty, analýzami a predikcemi

Efektivní prodejci mají přehled o tom, s jakými klienty jednají, co nabízí jejich produkt, jaké jsou trendy v daném odvětví a jaké jsou predikce do budoucna. Umělá inteligence, ať už hojně používané textové generátory nebo specializované prodejní programy, mohou práci s těmito daty výrazně ulehčit a vytvořit na jejich základě různé reporty, návrhy a strategie.

Příprava prezentací

Zapomeňte na ruční psaní e-mailů nebo zdlouhavé tvoření prezentací v PowerPoint. Nejrůznější placené i neplacené AI nástroje vám pomohou na základě vašeho promptu vytvořit například obchodní nabídku nebo i vizuálně poutavou prezentaci, kterou si pak už jen ručně dotvoříte podle svých představ.

 

-mm-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova