Důvěryhodnost
Jak uvádí HR Review, manažer musí být důvěryhodný. Musí na sebe brát odpovědnost za své povinnosti, nesmí se vymlouvat, musí dodržovat slovo a nesmí si nic přikrášlovat.
Pozitivní přístup
Další vlastností ideálního vedoucího pracovníka je schopnost vnímat věci pozitivně. Dobrý lídr je ten, který vidí příležitosti a ne problémy. A který dodá motivaci pracovníkům především v kritických chvílích.
Organizovanost
I člověk se sebelidštějším přístupem a pozitivním náhledem na svět nebude nikdy dobrým manažerem, pokud není organizovaný. Ideální manažer musí mít smysl pro systém a pro organizaci tak, aby dovedl naplánovat a zorganizovat práci nejenom sobě, ale i svým podřízeným.
Rozhodovací schopnost
I když demokratický přístup a schopnost debatovat by také měly být v repertoáru každého manažera, v určitých situacích je nutné, aby se nakonec dotyčný manažer dovedl rychle a efektivně rozhodnout. Rozhodování a schopnost správně vyhodnocovat situaci jsou proto pro každého manažera zcela zásadní.
Podpora rozvoje pracovníků
Manažer by měl chápat důležitost osobního rozvoje. A měl by se tedy nejenom rozvíjet sám, ale především musí podporovat vzdělávání a rozvoj svých podřízených. Manažer, který rozvoj pracovníků neustále odsouvá na druhou kolej, nemůže nikdy mít dlouhodobě úspěšný tým.
-mm-