Tajemství věrnosti klientů: Jak mít spokojené a loajální zákazníky

Najít, oslovit, přesvědčit a zaučit nového klienta zpravidla stojí mnohonásobně více, než si udržet toho stávajícího. Jak mít spokojené zákazníky, kteří od vás nebudou chtít odcházet, a jak si zajistit jejich dlouhodobou loajalitu? Zde je sedm tipů, jak na to.

Tyto tipy vycházejí ze článku na webu Addicted2Success.com.

Buďte transparentní ve své komunikaci

Komunikace vaší firmy vůči klientům musí být zcela jasná, transparentní a nesmí nic zastírat. To například znamená, že už během prodejní fáze nenabídnete klientovi více, než co jste mu schopni skutečně dodat.

Dodejte klientovi více než jste slíbili

Mnoho prodejců a zástupců firem dodává ve výsledku méně než slíbili. Vy byste měli dělat pravý opak. A sice předčít klientovo očekávání a dodat ještě více než jste slibovali.

Upravte nabídku a doprovodné služby co možná nejvíce na míru danému klientovi

Personalizace je dnes již standardem a s univerzálním řešením většinu klientů příliš nenadchnete. Najděte proto způsob, jak váš produkt alespoň částečně upravit na míru specifickým potřebám jednotlivých klientů.

Zapojte automatizaci, umělou inteligenci a moderní technologie

Moderní CRM systémy by měly být v zákaznickém servisu standardem. V dnešní době se ale dají propojit s řadou automatizací, AI nástrojů a jiných výdobytků moderních technologií. Využívejte všechny tyto možnosti do maxima a vytvořte klientský servis, který nenabízí prostor k chybám a který klienta vždy mile překvapí.

Nabízejte kvalitní produkt

Všechny poučky o zákaznickém servisu a přístupu ke klientovi nejsou k ničemu, pokud je produkt, který klientům nabízíte, objektivně špatný.

Předcházejte problémům a požadavkům klientů

Chcete mít skutečně spokojené klienty? Pak nečekejte, až za vámi sami přijdou s problémem, ale těmto problémům předcházejte a požadavky klientů předpokládejte podle určitých ukazatelů ještě dříve, než s nimi za vámi klienti sami přijdou.

Nedělejte klientům problémy s odchodem od vaší firmy

To, že od vás klient odchází, nutně neznamená, že se k vám zase později nevrátí. Takovýto návrat je ovšem vyloučený, pokud děláte klientovi s odchodem od vaší firmy problémy nebo pokud je pro něj tento odchod administrativně náročný. Takovýto nešťastný přístup navíc může ohrozit reputaci vaší firmy, protože to je něco, s čím se zasažený klient určitě svěří svým známým.

 

-mm-

 

Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova