Definujte kontaktní místa
Pozice podle pozice, zmapujte možnosti návratu do práce a podle toho zajistěte umístění. Tento plán by měl zahrnovat kroky pro realizaci nezbytných osobních schůzek i zástupná řešení, která mohou pomoci udržet klienty i obchodníky odděleně, avšak zachovat potřebný servis.
U obchodníků, kteří musí docházet za klienty osobně, se ujistěte, že jsou vybaveni hygienickými prostředky a jsou dostatečně proškoleni bezpečnostními pokyny odpovídající normám vaší firmy i požadavkům klienta.
Vyhraďte extra místo v kanceláři
V závislosti na stupni aktivity obchodníků v terénu je vhodné dle možností oddělit jejich pracovní zázemí v kanceláři od ostatních spolupracovníků. Pokud je přímé fyzické oddělení lidí v prostoru prakticky nemožné, pokuste se alespoň nastavit určitý časový harmonogram, kdy budou které pracovní týmy fyzicky v kanceláři a kdy budou pracovat na dálku. Nově některé firmy přichází také s koncepci „hotellingu“, kdy z pracovních míst vznikají dočasná pracovní stanoviště, která jsou průběžně desinfikována, a umožňují střídání pracovníků. Pokud je to možné, přesuňte také schůzky s klienty do oddělených a pokud možno větších konferenčních prostor s vhodnými distančními opatřeními.
Přehodnoťte prodejní prostředky
Zvažte způsob, jakým sdílíte tištěné materiály, například brožury nebo prodejní listy. Papír je jedním z nejporéznějších druhů materiálu a po manipulaci je téměř nemožné jej sterilizovat. Pamatujte – dobrá hygiena rukou může pomoci, ale nemůže eliminovat šíření COVID-19. Vytvářejte raději digitální verze svých fyzických výtisků a umožněte vašim obchodníkům, aby mohli na schůzkách používat například tablety pro záznam poznámek a další technologie namísto papírových záznamů.
U vzorků textilu nebo výrobků buď vyhledejte rozpouštědla specifická pro jednotlivé materiály, které mohou rychle dezinfikovat každý kus. Popřípadě pokud se rozhodnete pro rozesílání vzorků jednotlivým klientům, určete jednu osobu v kanceláři, která bude s těmito obtížně čistitelnými předměty pracovat.
-bb-