Tři tipy, jak docílit loajální klientely

Jaký je klíč k vybudování dlouhodobě loajální, silné a dostatečně velké klientely? Dobrý prodejní tým je jednou nutností. Druhou nezbytností, důležitou hlavně v udržení stávající klientely, je pak excelentní zákaznický servis, díky kterému nejen že se zvýší loajalita současných klientů, ale díky spokojeným zákazníkům se bude vaše klientela skrz doporučení stabilně dále rozšiřovat. V tomto článku si ukážeme, na čem klientům v rámci zákaznického servisu nejvíce záleží, jak můžete dosáhnout vyšší loajality vaší klientely a jak můžete docílit toho, aby vás vaši stávající klienti více doporučovali svým známým.

Brand marketing a styl

Aby vaši klienti vaši společnost doporučovali svým známým, musíte jim k tomu dát důvod. Jak uvádí MyCustomer, váš produkt musí mít styl, který se vymyká všem ostatním. Zapracujte na brandingu vaší společnosti, zamyslete se nad tím, jak se můžete odlišit od konkurence. Udělejte vaše řešení netradiční, atraktivní a exkluzivní. Často stačí kreativní, beznákladový nápad. Mnohdy nemusíte do vašeho unikátního stylu investovat žádné prostředky.

Oceňování klientů

Dávejte svým zákazníkům jasně najevo, že jejich přízeň nepovažujete za samozřejmou, že si jí vážíte a budete dělat vše pro to, abyste si své zákazníky udrželi. Udělejte z vašich klientů partnery v dosažení společného cíle. A to jak na úrovni celé klientely (věrnostní programy, bonusy), tak i na úrovni jednotlivých zákazníků (face-to-face kontakt, osobní poděkování, služby nad rámec "povinného" obchodního vztahu).

Prvotřídní zákaznický servis

Samozřejmostí je pak vynikající péče o klienty. Snažte se za každou cenu zabránit jakýmkoliv excesům, které nenávratně poškozují firmu v očích vašich zákazníků. Jestliže nějaký problém nastane, neotáčejte se k němu nikdy zády. Klient dokáže pochopit lidský faktor, chybu i různá opomenutí. Rozhodující ovšem je, jak se k podobným problémům postavíte vy coby zástupce firmy. Jestliže nepostihnete nějaký problém dostatečným způsobem, můžete se navždy rozloučit, že by vás klient někomu doporučil.

 

-mm-

Zdroj: MyCustomer - britský portál věnovaný marketingu a zákaznickému servisu

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova