Brand marketing a styl
Aby vaši klienti vaši společnost doporučovali svým známým, musíte jim k tomu dát důvod. Jak uvádí MyCustomer, váš produkt musí mít styl, který se vymyká všem ostatním. Zapracujte na brandingu vaší společnosti, zamyslete se nad tím, jak se můžete odlišit od konkurence. Udělejte vaše řešení netradiční, atraktivní a exkluzivní. Často stačí kreativní, beznákladový nápad. Mnohdy nemusíte do vašeho unikátního stylu investovat žádné prostředky.
Oceňování klientů
Dávejte svým zákazníkům jasně najevo, že jejich přízeň nepovažujete za samozřejmou, že si jí vážíte a budete dělat vše pro to, abyste si své zákazníky udrželi. Udělejte z vašich klientů partnery v dosažení společného cíle. A to jak na úrovni celé klientely (věrnostní programy, bonusy), tak i na úrovni jednotlivých zákazníků (face-to-face kontakt, osobní poděkování, služby nad rámec "povinného" obchodního vztahu).
Prvotřídní zákaznický servis
Samozřejmostí je pak vynikající péče o klienty. Snažte se za každou cenu zabránit jakýmkoliv excesům, které nenávratně poškozují firmu v očích vašich zákazníků. Jestliže nějaký problém nastane, neotáčejte se k němu nikdy zády. Klient dokáže pochopit lidský faktor, chybu i různá opomenutí. Rozhodující ovšem je, jak se k podobným problémům postavíte vy coby zástupce firmy. Jestliže nepostihnete nějaký problém dostatečným způsobem, můžete se navždy rozloučit, že by vás klient někomu doporučil.
-mm-