Otevřená komunikace
Jak uvádí HR Morning, klíčem ke zdravému vztahu mezi zaměstnavatelem a pracovníky je transparentnost. To nejhorší, co může v tomto ohledu firma udělat, je ignorovat situaci a tvářit se, jako že se nic neděje. Management by měl naopak s pracovníky komunikovat pravidelně, měl by je seznamovat s vývojem a zcela transparentně vysvětlovat, jak se situace firmy dotýká a jestli jsou nebo nejsou obavy na místě. Vzniká tak vzájemná důvěra mezi pracovníky a firmou, což samo o sobě na pracovníky působí uklidňujícím dojmem, protože alespoň vědí, na čem jsou.
Bezpečnost především
Na klidu zaměstnancům nepřidá, když si nejsou jisti, že jejich zaměstnavatel dělá vše pro to, aby byli v co možná největším bezpečí co se týče rizika nákazy koronavirem. Bezpečnost zaměstnanců by měla být vždy na prvním místě, a to i v souvislosti s pandemií Covidu-19. Proto je nutné nebrat opatření na lehkou váhu a snažit se maximálně ochránit své pracovníky, i nad rámec zákonných povinností.
Krizový scénář a jasné postupy
Jak jsme uvedli v prvním bodě, ještě horší než reálné obavy založené na faktech je nejistota, která pramení z toho, že člověk neví, co se děje a co bude. V ideálním případě by tedy měla firma představit krizový scénář a jasně dané postupy na základě možného dalšího vývoje. Když budou zaměstnanci alespoň vědět, co je může čekat, budou méně nervózní, než když pro ně budoucí vývoj bude jenom jedna velká neznámá.
Podpora socializace pracovníků
Ani v současné době není radno zapomínat na důležitost komunikace jednotlivých pracovníků mezi sebou. Podporujte pokud možno socializaci pracovníků, i když pomocí alternativních nástrojů, a snažte se co možná nejvíce utužit pracovní kolektiv.
-mm-