Čtyři kroky ke snížení nejistoty mezi zaměstnanci

Současná doba sebou přináší překotné změny i mnoho nejistoty. U zaměstnanců často panuje napětí, jestli se nebude propouštět nebo jestli se jich aktuální situace bude nějak jinak dotýkat. To samozřejmě není vhodné prostředí pro podávání maximálního pracovního výkonu, a už jenom z toho důvodu by se měli zaměstnavatelé snažit tuto nejistotu u svých pracovníků co možná nejvíce snížit. Zde jsou čtyři kroky, jak snížit napětí spojené s aktuální nejistou dobou a jak přinést zaměstnancům díky vhodné komunikaci trochu klidu do práce i do jejich osobních životů.

Otevřená komunikace

Jak uvádí HR Morning, klíčem ke zdravému vztahu mezi zaměstnavatelem a pracovníky je transparentnost. To nejhorší, co může v tomto ohledu firma udělat, je ignorovat situaci a tvářit se, jako že se nic neděje. Management by měl naopak s pracovníky komunikovat pravidelně, měl by je seznamovat s vývojem a zcela transparentně vysvětlovat, jak se situace firmy dotýká a jestli jsou nebo nejsou obavy na místě. Vzniká tak vzájemná důvěra mezi pracovníky a firmou, což samo o sobě na pracovníky působí uklidňujícím dojmem, protože alespoň vědí, na čem jsou.

Bezpečnost především

Na klidu zaměstnancům nepřidá, když si nejsou jisti, že jejich zaměstnavatel dělá vše pro to, aby byli v co možná největším bezpečí co se týče rizika nákazy koronavirem. Bezpečnost zaměstnanců by měla být vždy na prvním místě, a to i v souvislosti s pandemií Covidu-19. Proto je nutné nebrat opatření na lehkou váhu a snažit se maximálně ochránit své pracovníky, i nad rámec zákonných povinností.

Krizový scénář a jasné postupy

Jak jsme uvedli v prvním bodě, ještě horší než reálné obavy založené na faktech je nejistota, která pramení z toho, že člověk neví, co se děje a co bude. V ideálním případě by tedy měla firma představit krizový scénář a jasně dané postupy na základě možného dalšího vývoje. Když budou zaměstnanci alespoň vědět, co je může čekat, budou méně nervózní, než když pro ně budoucí vývoj bude jenom jedna velká neznámá.

Podpora socializace pracovníků

Ani v současné době není radno zapomínat na důležitost komunikace jednotlivých pracovníků mezi sebou. Podporujte pokud možno socializaci pracovníků, i když pomocí alternativních nástrojů, a snažte se co možná nejvíce utužit pracovní kolektiv.

 

-mm-

Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova