Je známý fakt, že při rozhodování klienta o obchodní nabídce nehrají roli pouze fakta a čísla, ale především pocity a podvědomé myšlení. Úspěšné přesvědčení klienta a podpis smlouvy tedy nejsou ani zdaleka pouze otázkou kvality nabízeného produktu, ale především otázkou, jak s klientem komunikujete a jak mu prezentujete váš produkt. V tomto článku si ukážeme několik triků, jak klienta přesvědčit a úspěšně dotáhnout vaše obchodní jednání do konce.
Nabízení exkluzivního řešení
Podle blogu na webu SalesForce.com si lidé přejí jedinečnost a exkluzivitu. Pokud ji dovedete správně nabídnout, můžete si navíc za dané řešení účtovat více, než pokud se jedná o paušální a všeobecně dostupné řešení.
Vyvolání urgence pomocí omezené nabídky
Omezenost nabídky, ať už časová nebo množstevní, zpravidla podvědomě podněcuje zvědavost a zájem potenciálního klienta.
Odbornost
Prokázaná odbornost a autorita konzultanta, který dané řešení prodává, utvrzuje klienta v tom, že jejich rozhodnutí pro dané řešení je správné.
Vzájemné sympatie
Nejjednodušším způsobem, jak někoho o čemkoliv přesvědčit, je vzbudit v něm sympatie k vaší osobě. Dejte si proto záležet na tom, abyste se klientovi líbili na osobní rovině.
Reference ostatních klientů
Zkušenosti jiných klientů, kteří se nacházeli ve stejné situaci, jako zákazník, a vyřešili své problémy pomocí nabízeného řešení, dovedou potenciálního klienta snadno přesvědčit.
-mm-
