Máte malou prodejní úspěšnost? Možná je problém v kvalitě vašich kontaktů

Někdy méně znamená více. Co se týče kontaktů na potenciální klienty, platí pravidlo, že kvalita předčí kvantitu. Pokud máte stovky kontaktů, ale jejich kvalita pokulhává, ve výsledku je efektivita vaší práce mnohem nižší, než když máte pouze hrstku velmi kvalitních kontaktů s vysokou mírou úspěšnosti. Jestliže máte málo kvalitních kontaktů a vaše úspěšnost pokulhává, problém může být v jedné z následujících oblastí.

Chyby v kategorizaci kontaktů

Podle serveru Entrepreneur.com mnoho obchodníků nedostatečně rozděluje kontakty do různých segmentů. Pokud dovedete potenciální klienty rozdělit do skupin podle demografických faktorů, zdrojů kontaktu nebo jiných parametrů, a následně nabídnout specifická řešení pro jednotlivé podskupiny, míra úspěšnosti se může výrazně navýšit.

Příliš rychlá diskvalifikace klientů

Problém také může být v tom, jakým způsobem diskvalifikujete klienty. Jestliže zákazníka „odepíšete“ ihned co zjistíte, že nemá v určité oblasti zájem, zamyslete se nad tím, jestli není třeba změnit vaši strategii. Můžete například klientovi nabídnout pouze částečnou nebo jinou službu, případně jeho kontakt využít někdy v budoucnosti.

Málo zdrojů nových kontaktů

Jestliže máte pouze jeden nebo málo zdrojů kontaktů, může se stát, že tento zdroj se po nějakém čase „vyčerpá“. Oslovujte potenciální zákazníky napříč různými komunikačními a propagačními kanály, nespoléhejte příliš na jeden zdroj, a obměňujte vaše marketingové kampaně tak, abyste vždy oslovovali trochu odlišnou cílovou skupinu.

 

-mm-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova